کد خبر: ۳۰۴۰۷۶
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۸ - ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴
خبرگزاری مهر: وزیر کار با اعلام اینکه تاکنون ۲۰۰ هزار ثروتمند از دریافت یارانه نقدی حذف شده‌اند، گفت: یکی از حذف شده‌ها از دریافت یارانه خودروی ۱۷۰ میلیونی داشت.
 
علی ربیعی در دیدار با آیت‌الله ناصر مکارم‌ شیرازی با اعلام اینکه ساماندهی یارانه افراد ثروتمند را از قبل از عید شروع کردیم، گفت: هیات دولت مصوب کرد ساماندهی یارانه ثروتمندان را شروع کنیم و این کار را به‌ شکلی صورت دهیم که این اقدام در جامعه اثر بدی به جای نگذارد.
 
وی اظهارداشت: ما این ساماندهی را از ۳۰ هزار نفر شروع کردیم و تا ۵۰ هزار نفر و سپس ۱۰۰ هزار و ۲۰۰ هزار نفر نیز پیش رفتیم، همچنین کنار آن نظام اعتراض به حذف یارانه را طراحی و اجرا کردیم.
 
ربیعی خاطرنشان کرد: قصد خبری کردن این موضوع را نداشتیم اما یکی از نشریات خبری زد و مجبور به موضع گیری ضعیفی شدیم. من شخصا در مرکز اعتراض به اعتراضات مردم رسیدگی کردم و دیدم کسی که ماشین ۱۷۰ میلیونی داشت، از حذف یارانه خود معترض بود و می‌گفت این یارانه حق من است.
 
وزیر کار از حذف یارانه پُردرآمدها به صورت تدریجی تا تامین ۶ هزار میلیارد تومان کسری بودجه امسال خبر داد. وی افزود: سال گذشته در کاریابی‌ها ۳۰۰ هزار شغل به جویندگان کار ارائه شد اما ۱۰۰ هزار نفر شغل‌های ارائه شده را نپذیرفتند و دو میلیون شغل هم در کشور داریم که فقط اتباع خارجی می‌پذیرند آنها را انجام دهند که اینها نشان دهنده ضعف فرهنگ کار و کارگری در جامعه است.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"