کد خبر: ۳۰۴۰۷۹
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۸ - ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴
مهر: محمدتقی حسینی با تاکید بر اینکه فرصت های شغلی باید برای کارگران و نیروی انسانی داخلی باشد، گفت: اقتصاد مقاومتی به معنای فعالیت همه بخش های اقتصادی در کنار یکدیگر است تا هر بخش موجب رشد و فعالیت دیگر بخش ها شود و این قشر کارگر و کارفرما هستند که به خوبی می توانند در این مسیر نقش آفرینی نمایند.

قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه افزود: برخی به اشتباه بر این باورند که اقتصاد مقاومتی صرفا به دلیل شرایط موجود و فشار تحریم ها است حال آنکه به هیچ وجه اینگونه نیست بلکه مبارزه با دشمن در شرایط امروز کمتر از دفاع مقدس نیست؛ لذا اقتصاد مقاومتی در همه زمینه ها و دوره ها باید در کشور محقق شود.

وی تاکید کرد: با همدلی و همزبانی همه مشکلات و مسائل در مسیر رشد و تولید کشور سامان می یابد. نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب بسیار هوشمندانه، تعیین کننده و راهنمایی برای حرکت به این سمت و سو در کشور است.

حسینی افزود: تنها در سایه همدلی و همزبانی میان ملت و دولت است که در شرایط موجود اقتصادی می توان به پیشرفت امور امیدوار بود. این مقام مسئول در وزارت کار با اشاره به تنوع و تعدد قومیت ها و زبان ها در ایران تاکید کرد: واقعیت این است که همین کثرت به سمت وحدت پیش می رود تا حرکتی بزرگ در کشور رقم بخورد و باید بدانیم که ماندگاری و مانایی انقلاب اسلامی نیز در سایه وحدت و همدلی مردم رقم خورده است.

وی گفت: امروز بیش از هر زمان به وحدت و همدلی نیازمندیم و در این مسیر برای رشد و توسعه اقتصادی باید حرکت به سمت افزایش تولید، کاهش بیکاری، کاهش تورم و افزایش مصرف کالای داخلی مورد توجه قرار گیرد.

قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه با اشاره به اقدامات دولت تدبیر و امید در زمینه کاهش تورم و افزایش سرمایه گذاری نیز اظهارداشت: از مشکلات موجود در فضای کسب و کار تنگناهایی در صدور مجوزها و نیز سرمایه گذاری است.

حسینی با تاکید بر اینکه سرمایه محل امنی را می طلبد که باید با تسهیل روند سرمایه گذاری خارجی و داخلی انجام شود افزود: پیش از این مدت زمان صدور برخی مجوزهای سرمایه گذاری یکماه زمان می برد، اما هم اکنون به زیر یک هفته رسیده و در مواردی که دو هفته مدت صدور زمان می برد به دو تا سه روز کاهش یافته است.

وی ادامه داد: در مواردی اصلاح مقررات، تسهیل در انجام امور، برقراری توازن میان نیروی کار و نیروی سرمایه و ممانعت از توسعه نامتوازن از اموری است که باید مورد رسیدگی جدی قرار گیرد.

قائم مقام وزیر کار در امور بین الملل حضور اتباع خارجی غیرمجاز در فرصت های شغلی را موضوعی دانست که باید با جدیت رسیدگی شود و افزود: درست است که در مواردی به حضور کارگران اتباع بیگانه نیاز داریم، اما باید این افراد دارای مجوز اقامت بوده و حضورشان قانونی باشد.

حسینی تاکید کرد: فرصت های شغلی باید برای کارگران و نیروی انسانی داخلی باشد و غیر از این هر فرد خارجی باید با مجوز قانونی و در فرصت های شغلی صلاحدیده شده حاضر و مشغول کار شود.

 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"