کد خبر: ۳۰۴۱۱۳
تاریخ انتشار: ۰۱:۴۰ - ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴

ابنا: گروه تروریستی داعش ویدئویی منتشر کرده که ظاهرا سیستم خدمات درمانی این گروه را تبلیغ می‌کند.

هر چند صحت این ویدیو تایید نشده، اما از سوی شبکه‌های اجتماعی منتسب به داعش منتشر شده و حاوی تمامی نشانه‌هایی است که در ویدئوهای قبلی این گروه دیده شده است.

داعش برای معرفی سیستم خدمات درمانی‌اش از لگویی همانند لگوی سیستم خدمات درمانی بریتانیا (NHS) استفاده کرده است.

داعش سیستم خدمات درمانی‌اش را به صورت «ISHS» و یا خدمات درمانی «IS» معرفی کرده است.

ظاهرا این ویدئو در بیمارستان شهر رقه در سوریه که پایگاه داعش در این کشور است، فیلمبرداری شده است.

در این ویدئو، پزشکی درباره تاسیس وزارت بهداشت صحبت می‌کند. به گفته این پزشک قرار است که این وزارتخانه خدمات پزشکی را در سراسر مناطق تحت حکومت داعش از جمله بیمارستان رقه که بازسازی شده، سازماندهی کند.

در بخش دیگری از این ویدئو، پزشک دیگری بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان را معرفی می‌کند. به گفته این پزشک، قربانیان درگیری‌های نظامی و حوادث رانندگی در این بخش درمان خواهند شد.

در این ویدئو همچنین یک پزشک استرالیایی نشان داده می‌شود که خود را «ابو یوسف» معرفی می‌کند.

این پزشک می‌گوید که برای پیوستن به داعش کشورش را ترک کرده  از پزشکان و پرسنل بیمارستانی در غرب دعوت کرد که به داعش بپیوندند

این ویدئو همچنین شامل گزارشی درباره بخش‌های فیزیوتراپی و دیالیز بیمارستان می‌شود.

در میان ویدئوهای منتشر شده از سوی داعش، این ویدیو یکی از چشمگیر‌ترین آنهاست. شروع این ویدئو بیشتر شبیه یک درام تلویزیونی درباره زندگی در یک بیمارستان است تا یک فیلم مستند از یک منطقه جنگی.

در حالی که بعضی از ویدئوهای داعش با هدف گسترش جو رعب و وحشت تهیه شده‌اند، هدف این ویدیو به وضوح تشویق برای به خدمت گرفتن کادر پزشکی است.

ایده تهیه این ویدئو این است که داعش را همانند دولتی عادی نشان دهد، دولتی با سیستم خدمات درمانی شبیه آنچه که در بریتانیا وجود دارد، حتی با لگویی مشابه.

داعش، در ویدئوهای وحشتناکی که در آن‌ها سر قربانیان را می‌بُرَد، به دنبال ایجاد ترس و وحشت در میان دشمنان خود است، اما این گونه ویدئو‌ها برای تشویق پرسنل پزشکی به پیوستن به داعش تهیه شده است.

داعش می‌خواهد تاکید کند که اوضاع در مناطق تحت کنترلش عادی است و در آن مناطق خدمات درمانی، فرقِ چندانی با خدماتِ بیمارستان‌های کشورهای پیشرفته ندارد!

در این فیلم همچنین به دقت بر روی برخی از تکنولوژی‌های موجود در بیمارستان از جمله بخش عکسبرداری، دیالیز و ماشین‌های اولتراساوند تاکید شده است.

توانایی داعش در تولید چنین فیلم‌هایی همچنان باعث نگرانی دولت‌های غربی است. کشورهای غربی بیم آن دارند که بسیاری برای پیوستن به این گروه راهی سوریه و عراق شوند.


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"