کد خبر: ۳۰۴۱۹۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۷ - ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴
به گزارش خبر خودرو، يك كارگردان صاحب‌نام تأتر كشور، يكي از معضلات بزرگ جامعه را مسأله رانندگي دانست و گفت: متأسفانه بسياري از جرايمي كه در زمينه رانندگي اتفاق مي‌افتد، ناديده گرفته شده و مورد بي‌توجهي قرار مي‌گيرد.

رانندگان قانون‌شكن بايد از رانندگي محروم شوند

به گزارش خبر خودرو، يك كارگردان صاحب‌نام تأتر كشور، يكي از معضلات بزرگ جامعه را مسأله رانندگي دانست و گفت: متأسفانه بسياري از جرايمي كه در زمينه رانندگي اتفاق مي‌افتد، ناديده گرفته شده و مورد بي‌توجهي قرار مي‌گيرد.

هادي مرزبان افزود: اين كه به رانندگان التماس كنيم كه قوانين رانندگي را رعايت كنند، مسأله‌اي تعجب برانگيز است، چرا كه كسي كه مقررات را زير پا مي‌گذارد، بدون هيچ‌ گونه بخششي مستحق جريمه است.

وي با اشاره به اين كه كسي كه عمل خلاف مقررات رانندگي از جمله انحراف به چپ يا انحراف به راست از او سر مي‌زند، انگار از ديوار خانه كسي بالا رفته، اظهار كرد: هر جرمي به خاطر زير پا گذاشتن اصول انساني و اخلاقي، زشت و قابل مجازات است و شهروندي كه به اين حقيقت آگاه نيست، بايد به وسيله برخورد قهريه از تخلف خود مطلع شود.

مرزبان با بيان اين كه نكته تأسف برانگيز، اين است كه رانندگان خودروهايي با قيمت‌هاي چند صد ميليون توماني نيز مرتكب خلاف‌هايي مي‌شوند كه از ابتدايي‌ترين بديهيات رانندگي است، تصريح كرد: بايد خودروي افرادي كه مرتكب تخلف مي‌شوند، متوقف شود تا افراد متخلف بفهمند شهر با همه خيابان‌ها و بزرگراه‌هايش صرفاً‌ متعلق به آن‌ها نيست.

وي با اشاره به اين كه شمال شهري يا جنوب شهري بودن ربطي به بي‌ قانوني افراد ندارد، اظهار كرد: تابلوي ورود ممنوع، ‌گويي براي بعضي از رانندگان متخلف به وسيله‌اي نمايشي و عاملي براي خنديدن آن‌ها به قانون تبديل شده است.

مرزبان با بيان اين كه اگر قرار باشد يك راننده قانونمند با همه متخلفان برخورد كند، تمام روز او به دعوا و درگيري مي‌گذرد، تصريح كرد: گاه تخلفاتي رخ مي‌دهد كه باعث راه‌بندان‌هاي طولاني مي‌شود و همه قوانين بايد مثل قانون استفاده از كمربند ايمني كه با اعمال جريمه به يك فرهنگ الزام‌آور تبديل شده، به يك عادت تبديل شود.

وي با اعلام اين كه بعضي از مردم پشت فرمان كه مي‌نشينند، شخصيت ديگري پيدا مي‌كنند، گفت: انگار تعارف كردن تنها براي ميهماني‌هاست و در خيابان‌ها هيچ‌ كس به ديگري احترام نمي‌گذارد و همه مي‌خواهند زودتر به مقصد برسند.

اين كارگردان صاحب­نام تأتر كشور در پايان با تأكيد بر اين كه بايد در مورد اعمال قوانين رانندگي سخت‌گيري باشد تا مسائل و مشكلات حل و فصل شود، خاطرنشان كرد: رانندگان قانون‌شكن كه مبلغ جريمه برايشان مهم نيست را بايد مدت‌ها از رانندگي محروم كنيم تا احتمالاً تأديب و تربيت شود

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"