کد خبر: ۳۰۴۳۵۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۹ - ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴
به گزارش خبر خودرو، عضو انجمن قطعه سازان گفت : خوشبختانه جریان تولید قطعات در اغلب واحدهای قطعه سازی با رشد خوبی همراه شده در حالی که روز به روز مطالبات قطعه سازان بیشتر می شود.

اجرای طرح ضربتی دولت برای بهبود اوضاع مالی خودروسازان

به گزارش خبر خودرو، عضو انجمن قطعه سازان گفت : خوشبختانه جریان تولید قطعات در اغلب واحدهای قطعه سازی با رشد خوبی همراه شده در حالی که روز به روز مطالبات قطعه سازان بیشتر می شود.

ایرج یزدان بخش در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو ضمن اشاره به بهبود روند پرداخت مطالبات قطعه سازان نسبت به سال های گذشته ، افزود : هم اکنون پرداخت مطالبات قطعه سازان در یک دوره زمانی 5 ماهه پرداخت می شود در حالی که بر اساس قراردادی که با خودروسازان تنظیم شده باید مطالبات 45 روزه پرداخت شود.

وی تاکید کرد : پیش بینی می شود که در سال جاری با توجه به خبرهای خوشی که در خصوص توافقات اعلام می شود شرایط خوبی را در حوزه خودرسازی و قطعه سازی کشور شاهد باشیم.

وی در ادامه با اشاره به تاثیر تحول در مدیریت ها در حوزه های صنعتی و خودروسازی اظهار داشت : مسلما با تغییر و تحول در روال کنونی تولید و برخی مدیریت های در حوزه صنعت خودرو شاهد وضعیت بهتری در این صنعت خواهیم بود.

وی همچنین بر لزوم کاهش بهره تسهیلات بانکی تاکید کرد و گفت : متاسفانه بهره بانکی تسهیلات برای بخش های تولیدی بسیار بالا است که باید همزمان با کاهش نرخ تورم ، میزان بهره تسهیلات بانک ها نیز کاهش یابد .

این فعال صنعت قطعه سازی کشور خاطر نشان کرد : دولت باید با طرحی ضربتی ، حمایت هایی را به منظور بهبود اوضاع نقدینگی خودروسازان داشته باشد تا در این راستا دوره زمان پرداخت مطالبات قطعه سازان کوتاه و در این جریان شرایط مالی قطعه سازان نیز بهتر شود.

یزدان بخش اظهار داشت :  عمده ترین تاثیر رفع تحریم ها آثار روانی است که بر تولید داشته و موجب بهبود شرایط تا حدود 50 درصد خواهد شد. ضمن اینکه در انتقال و مبادلات پولی گشایش هایی خوبی صورت خواهد گرفت.

وی با اشاره به دغدغه افزایش واردات با رفع تحریم ها تصریح کرد : البته همزمان با بهبود اوضاع  و رفع تحریم ها ،دولت باید نسبت به واردات قطعاتی که در داخل تولید می شود  شرایط و موانعی را ایجاد کند تا تولید داخل نیز تقویت شود.

وی افزود : در صورتی که با تلاش دولت و دیپلماسی که در این زمینه بکار گرفته است چنانچه حداقل نیمی از تحریم ها نیز حذف شود قطعا ایران برنده خواهند بود.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"