کد خبر: ۳۰۴۴۳۹
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۹ - ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴
فارس: تیم منتخب کشتی فرنگی کشورمان که با ترکیب از کشتی‌گیران عنوان‌دار در تورنمنت بلغارستان به میدان رفته بود موفق به کسب 2 مدال طلا و 2 برنز شد. افشین بیابانگرد در وزن 71 کیلوگرم و حبیب‌الله اخلاقی در 85 کیلوگرم صاحب مدال طلا و سیدمصطفی صالحی‌زاده در وزن 98  و امید نوروزی در 66 کیلوگرم صاحب مدال برنز شدند.

بعد از این پایان این مسابقات، محمد بنا، سرمربی سابق تیم ملی و آقای خاص کشتی فرنگی با انتشار متنی در صفحه شخصی‌اش در اینستاگرام، توصیه هایی فنی را به فرنگی‌کاران حاضر در این مسابقات کرد که در زیر آمده است:

بنام دوست...
باسلام
نمی‌خواستم بنویسم، ولی با ورود قوی‌ترین تیم کشتی فرنگی جهان در بعضی از اوزان به مسابقات نیکلاپتروف و دیدن بعضی از کشتی‌های شما وظیفه دانستم مواردی را بازگو کنم.

اینکه می‌گویم قوی‌ترین تیم دنیا اغراق نیست،به این موضوع 100 درصد ایمان دارم، ولی باید این قوی‌ترین تیم دنیا بیدار باشد و در این یک سال و اندی بدور از حاشیه با دوستی و همدلی بسوی مسابقات جهانی و المپیک حرکت کند.

باید این را بگویم که تنها تیم ورزشی که می‌تواند ایران عزیزمان را صاحب مدال‌های طلا کند، در وهله اول کشتی فرنگی است، با حفظ سرمایه‌های حال حاضرش و حساب شده با نگاه به آینده.
کشتی‌های شما در بعضی از موارد باعث امیدواری و در بعضی از موارد احساس خطر دارد.

امیدواری از داشتن حبیب اخلاقی که با طلا باز شروع کرد. حبیب جان باید هوشیار باشی زود به اوج آمادگی کامل نرسی چون زمان داری.

امید عزیزم تو در کشتی با مصر ضربه از افکار پیچیده‌ات را خوردی که فضا و تمرکزت را از دست دادی برای همین کشتی خودت را فراموش کرده‌ای، با تمام وجود می‌گویم که اگر افکارت را به گذشته برگردانی، تو در حال حاضر بهترین و قوی‌ترین 66 کیلو دنیا هستی.

افشین هم شروع خوبی امسال داشت او پسر محجوب و سر به زیر اردوهاست و در وزن 71 کیلو از بهترین‌ها، ولی کارش سخت است و امیدوارم که با اضافه شدن همه نیروهای مجموعه فرنگی در اوزان مختلف یک بار دیگر با کمک هم آقایی کشتی فرنگی ایران را در لاس وگاس ثابت کنید.

نباید به هیچ چیز به غیر از پیروزی‌هایتان در این زمان فکر کنید و با همدلی و اتحاد، کمبودها را جبران کنید و بدانید این روزها که می‌گذرد قابل بازگشت نیست.

برای همین فقط و فقط به افتخار فکر کنید چون تاریخ خود به خود ساخته نمی‌شود بلکه این انسان‌ها هستند که تاریخ را می‌سازند؛ پس این تاریخ مانده تا المپیک را برای نسل آینده جوان، طلایی سازید و قوی باشید.

دوستدار شما و کشتی فرنگی
محمد بنا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"