کد خبر: ۳۰۴۴۴۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۱ - ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴
به گزارش خبر خودرو، معاون برنامه ریزی جامع تولید گروه خودروسازی سایپا از برنامه ریزی این شرکت جهت دستیابی به رشد 40 درصدی تولید در سال 94 خبر داد و گفت : افزایش تولید مهمترین سرفصل از برنامه های گروه سایپا در سال 94 است چرا که معتقدیم که عبور از بحران فعلی در صنعت خودرو با افزایش تولبد محقق می شود.

ساینا نیمه دوم امسال به بازار عرضه می شود

به  گزارش خبر خودرو، معاون برنامه ریزی جامع تولید گروه خودروسازی سایپا از برنامه ریزی این شرکت جهت دستیابی به رشد 40 درصدی تولید در سال 94 خبر داد و گفت :  افزایش تولید مهمترین سرفصل از برنامه های گروه سایپا در سال 94 است چرا که معتقدیم که عبور از بحران فعلی در صنعت خودرو با افزایش تولبد محقق می شود.

به گزارش خبرنگار خبر خودرو ، محمد قربانی در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به اینکه چند دستور کلیدی در دستور کار گروه سایپا قرار دارد افزود : البته این دستورات در سال های 92 و 93 دنبال گردید و با شدت بیشتری در سال 94 در دستور کار گروه قرار دارد.

با اشاره به اینکه تولید 584 هزار دستگاه خودرو جزء برنامه  اولیه و مقدماتی تولید گروه سایپا گفت : گروه سایپا در سال 93 در مقایسه با سال 92 ، رشد 33 درصدی تولید را داشته است و حدود 420 هزار دستگاه در این سال در گروه سایپا تولید شد در حالی که این رقم در سال 92  حدود 314 هزار دستگاه بود و این رشد تولید بواسطه پی گیری های در حوزه جایگزینی منابع تامین اتفاق افتاد شکل گرفت.

وی افزود : از سال 91 کشور با چالش های جدی در حوزه فضای کسب و کار مواجه گردید که تبعا مجموعه های خودروسازی نیز از این شرایط حاکم بر فضای کسب و کار مستثنی نبودند. به طوری که این روند موجب گردید که در سال 91 تولید در سایپا با افت 50 درصدی مواجه شود و به کمتر از 400 هزار دستگاه تقلیل یابد.

وی افزود :هم اکنون ظرفیت شرکتهای خودروسازی ظرفیت های قابل دسترس و موجودی است اما آنچه که در این جریان اهمیت زیادی دارد زنجیره تامین است که این زنجیره به جهت محدودیت هایی که در روابط بین الملل ایجاد شده است شرکت ها را محدود کرده و دوم بازار تقاضا و مصرف کننده است که مسلما متاثر از فضای عمومی اقتصاد کشور و فضای کسب و کار است که هر گونه اتفاق و یا عدم شفافیت در این حوزه عملا بازار مصرف و تقاضا را محدود می کند.

وی  تاکید کرد : حدود 40 درصد تولید را نسبت به میزان تولید محقق شده سال گذشته را در برنامه  تولید شرکت در سال جاری  قرار دارد که با پایش وضعیت تامین و پایش وضعیت تقاضا  و مصرف  امیدواریم که تعدیلات مثبتی را در سال 94 داشته باشیم.

وی همچنین به رشد تولید این گروه در فروردین ماه امسال اشاره کرد و گفت :  گروه سایپا در فرورودین ماه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل حدود 23 هزار دستگاه خودرو را  تولید نمود که این رقم نشان از رشد 30 درصدی  تولید است که امید می رود هر ماهه شاهد روند رشد تولید در مقایسه  با مدت مشابه باشیم.

وی توسعه صادرات را از دیگر برنامه های گروه در سال جاری اعلام کرد و گفت :  گروه سایپا در سال 93 با رقمی در حدود 120 درصد افزایش ، 23 هزار دستگاه خودرو را صادر نمود که برای امسال نیز همین میزان درصد افزایش در نظر گرفته شده است به طوری که پیش بینی می شود در سال جاری 48 هزار دستگاه خودرو به مقاصد صادراتی گروه صادرات  شود.

وی گفت : قطعا با توسعه صادرات بخشی از اهداف و تکالیف گروه در حوزه تامین منابع ارزی و خودکفایی در این حوزه حاصل خواهد شد .

 

وی همچنین به برنامه توسعه محصول در این شرکت پرداخت و گفت : امروز نیاز تنوع بخشی در محصولات به عنوان نیازواقعی در صنعت خودرو کاملا احساس می شود به همین جهت  از سال  91 توسعه محصول به طور جدی دردستور کار حوزه استراتژیک سایپا قرار گرفت. و خوشبختانه بخش زیادی از این برنامه عملیاتی شده و بخش زیادی از آنها نیز در سال 94 و 95 محقق خواهد شد.

 

ساینا نیمه دوم امسال به بازار عرضه می شود

 

وی در ادامه از راه اندای خط تولید خودرو هاچ بک ساینا در سال جاری خبر داد و گفت : پیش بینی می شود در نیمه دوم امسال محصول ساینا به تولید انبوه رسیده و به بازار عرضه شود.

وی افزود : همچنین علاوه بر تولید وانت 151 ، تولید خودرو آریو(S300 )  در گروه سایپا آغاز شده است که پیش بینی می شود با کسب مجوز شماره گذاری از اواخر اردیبهشت ماه به بازار عرضه شود.

وی  گفت : در سایپا علاوه بر محصول 211 یا همان تیبا هاچ بک و تولید سراتو نیز  آغاز و تاکنون 3500 دستگاه از این محصول تولید و به بازار عرضه شده است همچنین تولید انبوه دو محصول H220 , H230 را از خانواده برلیانس را در سایپا آغاز و به زودی به بازار عرضه می شود.

وی همچنین به بحث تولید ساندرو در شرکت پارس خودرو اشاره کرد و اظهار داشت : ساندرو نیز از محصولات رنو است که به دلیل عدم همکاری شرکت رنو تولید آن تاکنون آغاز نشده است چرا که این امر نیازمند تقویت همکاری این شرکت  است متاسفانه  هم اکنون بخش قابل توجهی از ظرفیت تولید ال90 در شرکت پارس خودرو به جهت عدم همکاری از دست رفته است و این محصول نیز از خانواده این محصول است با همین مشکل مواجه شده است انتظار می رود با گشایشی که در آینده  ایجاد خواهد شد شاهد افزایش تولید ال90 و آغاز تولید ساندرو باشیم.

 

عرضه محصولات جدیدی  با پلت فرم sp100 از سال 95

 

معاون برنامه ریزی تولید گروه خودروسازی سایپا در ادامه طراحی پلت فرم های جدید را از دیگر برنامه های کلیدی گروه سایپا اعلام کرد و اظهار داشت :  مهمترین پلت فرمی که در گروه در حال طراحی است  پلت فرم SP100  در گروه خودروهای سواری است و Z100 در گروه خودروهای تجاری است امید است در سال 95 شاهد تولید خودروهایی با پلت فرم  SP100  در گروه سایپا باشیم.

قربانی افزود : خوشبختانه پلت فرم SP100 این قابلیت را دارد که  خودروهای در هر سه شکل هاچ بک ، چهار در و SUV  بر روی آن تولید شود.

وی افزود : همچنین در شرکت زامیاد با طراحی پلت فرم Z100  بنا داریم تا توسعه محصول در این شرکت بر اساس این پلت فرم ادامه دهیم.

 

تعهدات معوق سایپا را به صفر می رسانیم

 

وی در ادامه به تعهدات گروه سایپا در حوزه فروش و عرضه محصول اشاره کرد و گفت : حدود 12 هزار دستگاه خودرو تعهدات معوقه گروه سایپا در سال گذشته است که به سال 94 منتقل شد که امید است با افزایش تولیدی که در فروردین  و اردیبهشت ماه امسال صورت می گیرد این میزان تعهدات معوق را به صفر برسانیم.

وی همچنین عدم ایفای تعهدات توسط تامین کننده خارجی را موجب افت تولید تندر 90 در شرکت پارس خودرو دانست و گفت :  هم اکنون ظرفیت تولید این خودرو در شرکت پارس خودرو روزانه 300 دستگاه است که هم اکنون حدود 60 دستگاه تولید می شود که امید است با گشایش های بین المللی شرایط تولید بیشتر این محصول فراهم شود.

وی در ادامه در خصوص مذاکره با شرکتهای آمریکایی گفت : عمده مذاکرات در سطوح بالا اتفاق می افتد و سایپا تاکنون هیچ مذارکات خاصی را با شرکت های امریکایی نداشته است.

وی افزود : در صورتی که قرار باشد با شرکای خارجی بیشتری را در کشور داشته باشیم به جهت پتانسیل های گروه سایپا از این موضوع استقبال می کنیم.

وی اظهار داشت : در صورتی که موانع و تحریم ها برطرف شود سایپا به عنوان بنگاه اقتصادی بیشترین  بهره را خواهد برد.

 

تجدید نظر در قرار داد تندر 90 ادامه دارد

 

وی همچنین در خصوص تجدید نظر در قرارداد تندر 90  گفت : هم اکنون مذاکرات برای تجدید نظر در قرارداد تندر 90 در شرکت پارس خودرو به طور جدی ادامه دارد تا  انشاء ا... به ظرفیت اولیه تولید این محصول دست یابیم.

وی همچنین در ادامه در خصوص سهم تولیدات X100 در سبد محصولات گروه در سال جاری گفت : با توجه به سرمایه گذاری زیادی که برای این محصول صورت گرفته است  تا زمانی که تقاضا وجود داشته باشد تولید ان ادامه خواهد داشت هر چند برنامه کاهشی  X100 در دستور کار است و برنامه ای برای افزایش تولید ان نداریم.

 

افزایش سهم تولیدات x200 درسبد محصولات سایپا

 

وی همچنین در خصوص سهم تولید محصولات x200  در سبد محصولات گروه گفت : در سال 93 حدود 20 درصد از تولیدات گروه  از خانواده x200  بود و امسال این سهم به حدود 35 درصد خواهد رسیدو این به مفهوم کاهش تولید محصولات x100 است.

وی در ادامه در خصوص افزایش قیمت محصولات سایپا در سال جاری گفت : گروه سایپا در سال 94 هیچ افزایش قیمتی را در محصولات نداشته است. و هر گونه  افزایش نیز با هماهنگی با شورای رقابت صورت خواهد گرفت.

وی همچنین در خصوص همکاری با نیسان و تولید قشقایی گفت : امید است با گشایش هایی که ایجاد خواهد شد امکان همکاری با شرکت نیسان فراهم شود چرا که محصولات ژاپنی معمولا با استقبال خوبی از سوی مردم مواجه هستند.

وی در ادامه در خصوص افزایش تولیدات کیا موتورز گفت : در حال حاضر صرفا خودرو سراتو در دستور کار قرار دارد و در نظر است محصول جدید دیگری از این شرکت در آینده در گروه سایپا تولید و عرضه شود.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"