کد خبر: ۳۰۴۵۰۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۸ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴
به گزارش خبر خودرو، عضو کمیسیون برنامه ، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت : تا زمانی که فضای تولید رقابتی نشود هیچ بهبودی به لحاظ کیفی در خودروهای داخلی حاصل نخواهد شد.

لزوم دستیابی به فضای رقابتی در صنعت خودرو

 

 

به گزارش خبر خودرو، عضو کمیسیون برنامه ، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت : تا زمانی که فضای تولید رقابتی نشود هیچ بهبودی به لحاظ کیفی در خودروهای داخلی حاصل نخواهد شد.

 

غلامعلی جعفر زاده در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو، افزود : متاسفانه وجود انحصار در تولید خودرو در کشور موجب عدم رقابت پذیری در قیمت و کیفیت و در نهایت ظلم به مصرف کننده شده است.

وی با تاکید بر لزوم تحول خودروسازان تصریح کرد : البته برای ایجاد رقابت پذیری در صنعت خودرو ، موافق افزایش واردات خودرو نیز نیستم اما باید خودروسازان با تحول در تولید به سمت کیفیت و قیمت رقابتی حرکت کنند چرا که با رفع تحریم ها و همکاری با شرکت های خارجی ، محصولاتی مورد اقبال بازار خواهند بود که به لحاظ کیفیت و قیمت رقابتی باشند.

وی اظهار داشت : چرا باید خودرویی که در داخل خریداری می شود و مدت زیادی از استفاده آن نگذشته و هنوز به گارانتی نرسیده با مشکل مواجه شده و موجب تحمیل هزینه به مصرف کننده شود؟ چرا هیچ نظارت و کنترل کیفیتی نسبت به تولیدات داخلی صورت نمی گیرد؟

وی تاکید کرد : امروز باید با توجه جدی نسبت به ارتقاء کیفیت در تولید ، موجب دلگرمی و تشویق متقاضیان داخلی شد تا در میان خودروهای موجود در بازار، تولید داخل را انتخاب نمایند.

نماینده رشت در خانه ملت با اشاره به حضور و فعالیت شرکت های چینی در بازار ایران تصریح کرد : مسلما با نهایی شدن توافقات و امکان همکاری با شرکت های معتبر جهانی خودروسازان چینی نیز باید برای ماندگاری به سمت قیمت و کیفیت رقابتی حرکت و تلاش نمایند.

جعفر زاده با اشاره به لزوم ایجاد شوک برای تحرک و پویایی بیشتر در صنعت خودرو ، خاطر نشان کرد : به نظر می رسد چنانچه در مقطعی دولت با کاهش تعرفه ها موجب افزایش واردات خودرو به داخل شود این مساله شوک جدی را به صنعت داخل وارد نموده و شاهد تحرک و تحول جدی در تولیدات داخلی خواهیم بود.

وی تاکید کرد :  پیش بینی می شود ورود مقطعی خودروهای در حدود و سطح قیمتی مناسبی که موجب شکاف طبقاتی نیز نشود می تواند در رفع شرایط موجود در صنعت خودرو کمک موثری باشد.

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"