کد خبر: ۳۰۴۵۰۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۰ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴
به گزارش خبر خودرو، عضو کمسسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با توجه به اجرای طرح جامع ترافیک تهران در خصوص حجم سفرهای درون شهری با حمل و نقل عمومی گفت : متاسفانه از 75% سفرهای درون شهری که باید توسط حمل و نقل عمومی انجام پذیرد فقط 59% آن توسط وسایل حمل و نقل عمومی در تهران انجام می شود.

دولت گام موثری برای توسعه حمل و نقل عمومی برنداشته است

به گزارش خبر خودرو، عضو کمسسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با توجه به اجرای طرح جامع ترافیک تهران در خصوص حجم سفرهای درون شهری با حمل و نقل عمومی گفت : متاسفانه از 75% سفرهای درون شهری که باید توسط حمل و نقل عمومی انجام پذیرد فقط 59% آن توسط وسایل حمل و نقل عمومی در تهران انجام می شود.

حسین گروسی در ادامه گفتگو با خبرنگار خبر خودرو  گفت: بیشترین درصد سفرهای درون شهری در داخل شهر تهران با وسایل نقلیه شخصی انجام می شود در حالی که حمل و نقل عمومی مانند مترو، بی آر تی و اتوبوس می تواند بیشترین حجم جابجایی را داشته باشد و موجب کاهش ترافیک و آلودگی هوا نیز می گردد.

وی در ادامه گفت : چنانچه جمعیت تهران را 13 میلیون نفر فرض کنیم ، از این مقدار 4 میلیون نفر آن مربوط به ساکنین اطراف تهران می باشند در حالی که وضعیت حمل و نقل عمومی ما اصلا مناسب نیست و باید به سمت توسعه حمل و نقل عمومی برویم  مخصوصا توسعه مترو و اتوبوس که این امر باعث کاهش آلودگی هوا و ترافیک نیز می شود البته تاکید بیشتری بر روی مترو  وجود دارد زیرا حمل و نقل از طریق اتوبوس هم باعث آلودگی و هم ترافیک می گردد اما مترو و قطار شهری این مشکلات را ندارند .

وی در ادامه به خبرنگار ما گفت: انتظار داریم شهرداری تهران و وزارت راه و شهرسازی کمک حال هم باشند تا بتوانند یک طرح جامع برای حمل و نقل استان تهران ارائه دهند.

وی در پاسخ به این سوال که رفع تحریم ها چه تاثیری برروی توسعه حمل و نقل عمومی دارد گفت: رفع تحریم ها حتما اثر گذار خواهد بود به شرط آنکه ما برنامه مناسبی برای آن داشته باشیم ، برنامه ما برای رفع تحریم ها باید هدف گذاری شود و چنانچه تحریم ها رفع نشد یک برنامه مناسب تری داشته باشیم تا به مشکل دیگری برخورد نکنیم، البته اگر تحریم ها برداشته شود کار ما بسیار راحت تر  و با هزینه های پایین تری مواجه خواهد بود.

وی در ادامه این گفتگو با اشاره به تعهدات انجام گرفته از سوی دولت در زمینه توسعه حمل و نقل عمومی به خبرنگار خبر خودرو گفت: در حال حاضر نه دولت گذشته و نه دولت فعلی گام مؤثری را در این زمینه بر نداشته اند، به همین دلیل هنوز مردم با وسایل نقلیه فرسوده شخصی خود و یا تاکسی ها در حال تردد هستند ، ماباید برای کلان شهرها در هدف مندی یارانه ها پیش بینی های لازم را انجام دهیم تا حمل و نقل ریلی گسترش داده شود .

گروسی افزود: ما اگر قرار است بنزین را به قیمت واقعی خود برسانیم چگونه می توانیم بدون توسعه حمل و نقل عمومی این کار را انجام دهیم ؟! ما ضررهای زیادی را برای بی برنامه گی هایی که در حمل و نقل عمومی بوده است پرداخت کرده ایم ، که چنانچه اگر حمل و نقل عمومی ما کامل بود این مقدار آلودگی هوا و هزینه های سر بار وجود نداشت و مردم از این وسایل برای رفت و آمد خود استفاده می کردند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر حدود 5/1 میلیون جمعیت داریم که روزانه از اطراف تهران وارد این شهر می شوند ، قطعا اگر این موضوع مورد توجه قرار می گرفت هزینه ها بسیار پایین می آمد.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"