کد خبر: ۳۰۵۰۴۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۱ - ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴
به گزارش خبر خودرو، ورود خودروهاي جديد به تهران در سال 93 با رشد بيش از 50 درصدي نسبت به سال 92 از مرز يك هزار دستگاه در روز سبقت گرفت.

43 خودروي جديد هر ساعت وارد معابر تهران مي‌شوند

به گزارش خبر خودرو، ورود خودروهاي جديد به تهران در سال 93  با رشد بيش از 50 درصدي نسبت به سال 92  از مرز يك هزار دستگاه در روز سبقت گرفت.

يك كارشناس برنامه‌ريزي شهري با استناد به گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت از آمار توليد خودرو در سال 93 گفت: بر اساس اين گزارش، در سال گذشته مجموعاً يك ميليون و 130 هزار و 164 دستگاه خودرو در كشور توليد شده كه چنانچه يك سوم اين خودروها وارد تهران شده باشند، 376 هزار و 721 دستگاه خودرو روانه خيابان‌ها و بزرگراه‌هاي تهران شده‌اند.

شهرام جباري زادگان با اشاره به اين كه به دليل كاهش توليد خودرو در سال‌هاي اخير، تعداد خودروهاي جديد كه وارد تهران مي‌شوند، به كمتر از 1000 دستگاه كاهش پيدا كرده و سه رقمي شده بود، افزود: اين تعداد سال گذشته پس از سال‌ها، چهار رقمي شد و به بيش از 1000 دستگاه افزايش پيدا كرد.

وي با بيان اين كه چنانچه يك سوم از مجموع يك ميليون و 130 هزار خودروي توليد وارد تهران شده باشند، سال گذشته 377 هزار خودرو به معابر تهران روانه گرديده­اند، اظهار كرد: به اين ترتيب هر روز يك هزار و 33 دستگاه خودروي جديد و به عبارتي در هر ساعت از شبانه روز، 43 دستگاه خودروي جديد وارد معابر تهران شده است.

جباري ‌زادگان با تأكيد بر اين كه هر خودرو براي عبور و مرور به حداقل 25 متر مربع فضاي حركتي نياز دارد و به عبارتي براي حفظ وضع موجود، باید هر شبانه‌ روز 26 هزار متر مربع و سالانه 9 ميليون و 418 هزار متر مربع خيابان و بزرگراه جديد در تهران احداث شود، اضافه كرد: به اين عدد و رقم، پيش‌بيني 376 هزار و 721 فضاي پارك خودرو كه معادل يك و 256 باب پاركينگ بسيار بزرگ طبقاتي مي‌شود را نيز بايد افزود.

اين كارشناس برنامه‌ريزي شهري در پايان خاطرنشان كرد: نكته‌اي كه در اين ميان مغفول مانده، نقش خودروسازان در افزایش روزافزون تراکم ترافیک در پایتخت و دیگر کلان­شهرها به موازات افزايش 50 درصدي توليدات آن‌ها در تأمين بخشي از زيرساخت‌هاي مورد نياز به منظور تردد و توقف انبوه خودروهايی است كه هر روز توليد و روانه تهران و ساير كلان­شهرها و شهرهاي كشورمان مي‌شود.  

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"