کد خبر: ۳۰۵۰۷۶
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۳ - ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴

برنامه سه ساله براي افزايش واحد تحقيق و توسعه در بنگاه ها

به گزارش گروه صنعت خبرخودرو ، معاون آموزش ، پژوهش و فناوری وزیر صنعت ، معدن و تجارت گفت : برای سال های 94 ، 95 و 96 به گونه ای اقدام می کنیم تا 75 درصد بنگاه های بزرگ اقتصادی صاحب واحد تحقیق و توسعه شوند.

توفیق در مراسم گرامیداشت روز جهانی مالکیت معنوی افزود: پس از ثبت ایده ها و اختراعات، نیازمند تجاری سازی و تبدیل آن به ثروت ، تولید و صنعت هستیم.

وی با اشاره به اینکه هر ایده ای، قابلیت تجاری سازی ندارد؛ گفت: مراکز رشد و پارک های علم و فناوری باید در این زمینه ورود تخصصی کنند تا ایده ها توان تجاری سازی داشته باشند.

توفیق افزود: حدود 70 هزار واحد صنعتی زیر پنجاه نفر و حدود شش هزار واحد صنعتی بالای 50 نفر داریم و هم اکنون از شش هزار بنگاه بزرگ صنعتی ما فقط هزار مورد واحد تحقیق و توسعه دارند.

وی گفت : امسال و دو سال آینده در برنامه ای تصمیم داریم که 75 درصد این بنگاه ها صاحب واحد تحقیق و توسعه شوند که با این اقدام زمینه برای جذب ایده ها و ابتکارات و اختراعات محقق می شود.

معاون وزیر صنعت در ادامه اعتمادسازی میان مخترعان و بنگاه های صنعتی را ضروری خواند و گفت : اگر ایده پردازان طرح های خود را به واحدهای بزرگ صنعتی بفروشند ، طرح های جدید هم به میدان می آید .

وی افزود : ما هم در وزارتخانه باید کاری کنیم که واحدهای صنعتی ، متقاضی طرحها و ایده های صنعتی شوند.

توفیق گفت : در واحدهای بزرگ صنعتی بخش زنجیره تعلیم مواد و کالا را داریم اما صنعت ما زنجیره تامین فکر و اندیشه را ندارد و اگر این زنجیره شکل نگیرد بازار تولید ایده رونق نخواهد گرفت.

وی افزود: ما در پی انعقاد تفاهم نامه ای با سازمان ثبت اسناد و املاک کشور هستیم تا بتوانیم بر اساس آن روش های همکاری و چگونگی تسهیل فرآیند ثبت و تجاری سازی را محقق کنیم.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"