کد خبر: ۳۰۵۱۶۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۸ - ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴

کاهش 2 درصدی نرخ سود بانکی دردی از بخش تولید دوا نخواهد کرد

به گزارش خبر خودرو، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت : برای اینکه صنعت و تولید شکوفا شود باید سیستم بانکی کشور تغییر کند.

حسین گروسی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو با اشاره به تاثیر سود بالای تسهیلات در هزینه تولید خودرو در کشور افزود : انتظار می رود برای رونق تولید ، کاهش سود سپرده ها و تسهیلات بانکی متناسب با نرخ تورم باشد .

وی گفت : سود بانکی با توجه به کاهش نرخ تورم نباید بیشتر از 15 درصد شود بنابراین کاهش 2 درصدی نرخ سود بانکی دردی از بخش تولید دوا نخواهد کرد.

وی تاکید کرد : در شرایطی که اعلام می شود که نرخ تورم 15 درصد است باید سود سپرده های بانکی نیز به همین میزان تعیین شود تا سرمایه های موجود در این بخش به حوزه تولید و صنعت سرازیر شده و موجب رونق تولید و کاهش هزینه در این راستا شود.

وی اظهار داشت : به هر میزان تورم کاهش یافته و تک رقمی شود سود تسهیلات و سپرده ها نیز باید تک رقمی شود بنابراین چنانچه به دنبال این هستیم که صنعت و تولید به خصوص خودروسازی در کشور  شکوفا شود باید سیستم بانکی تغییر کند.

وی تاکید کرد : در تمام دنیا روال بر این است که سیستم بانکی را با نرخ تورم هماهنگ می کنند بنابراین انتظار می رود که این مساله در سیستم بانکی ما نیز اجرایی شود و بانک ها صرفا بانکداری کنند و نه بنگاهداری.

وی تاکید کرد : هر گونه تغییر در سیستم بانکداری باعث می شود که حرکت خوبی در صنعت و تولید کشور صورت گیرد.

نماینده شهریار در خانه ملت افزود : البته این اقدام نیازمند حرکت و حمایت همه جانبه دولت است تا شاهد این باشیم که سود بانکی ما نیز تک رقمی شود.

گروسی با اشاره به ضرورت افزایش سرمایه بانک ها به منظور حمایت از بخش تولید تصریح کرد : مجلس نیز بر این اعتقاد است که باید سرمایه بانک ها افزایش یابد تا پاسخ گوی مطالبات و در خواست های تولیدکنندگان و صنعتگران باشد.

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"