کد خبر: ۳۰۵۲۱۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۸ - ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴
به گزارش خبر خودرو، در ديدار معاون علمي و فناوري رييس جمهوري با مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو، دوطرف در مورد جوانب گوناگون همكاري مشترك در زمينه تحقيق و توسعه در صنعت خودرو گفت و گو كردند.

همكاري ايران خودرو با شركت هاي دانش بنيان

به گزارش خبر خودرو، در ديدار معاون علمي و فناوري رييس جمهوري با مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو، دوطرف در مورد جوانب گوناگون همكاري مشترك در زمينه تحقيق و توسعه در صنعت خودرو گفت و گو كردند.

در اين ديدار سورنا ستاري معاون علمي و فناوري رييس جمهوري با اشاره به مشكلات يكي دو سال اخير صنعت خودرو، گفت: 50 تا 60 درصد رشد صنعت به صنعت خودرو و 80 تا 90 درصد آن به ايران خودرو تعلق دارد.

وي نيروي انساني نخبه را يك فرصت خوب براي انجام كارهاي پژوهشي مورد نياز صنعت خودروسازي ذكر كرد و خواستار ارتقاي محصول و پلاتفرم  با كمك شركت هاي كوچك  و متوسط شد.

ستاري توان صنعت خودرو را در حدي دانست كه مي تواند كل دانشگاه هاي كشور را با خود همراه سازد و فارغ التحصيلان را به كار بگيرد و ادامه داد: جوانان ما درس خوانده اند كه ارزش افزوده ايجاد كنند.

معاون علمي و فناوري رييس جمهوري تاكيد كرد: اگر ارتباطات به درستي شكل گيرد، مركز تحقيقات ايران خودرو نقش  مونیتورينگ خواهد داشت و ايده هاي طراحي توسط جوانان فعال در شركت هايي كه ايران خودرو سهام‌دار آن هاست، داده خواهد شد. ايران خودرو بايد براي ارتقاي محصولات خود با هزينه كم‌تر از اين بخش كمك گيرد. ايده طراحي درست از كسي برمي آيد كه تمام وقت فكر مي كند چون در شركت خود و براي آينده خود كار مي كند.

وي از اين كه تحقيقات به صورت يك كار لوكس در آمده انتقاد كرد و گفت: از پژوهش، ده ها برابر بيش از ساير سرمايه گذاري ها پول به دست مي آيد و اين معاونت آمادگي توسعه اين كار را دارد.

ستاري از 1500 شركت دانش بنيان خبر داد كه طبق قانون از ماليات معاف مي شوند و مي توانند وام هايي با تخفيف از صندوق نوآوري و شكوفايي دريافت كنند و از ايران خودرو خواست ضمن به كارگيري اين شركت ها در كار تحقيق و توسعه،  در دانشگاه ها كمپ هاي تحقيقاتي و نمايشگاه هايي براي جذب ايده هاي نخبگان ايجاد كند.

معاون علمي و فناوري رييس جمهوري رويدادهاي يكي دوسال اخير ايران خودرو را تحسين برانگيز خواند و افزود: ايران خودرو در همه حوزه ها جهشي عمل كرده و لازم است دانش كسب شده را براي بهره گيري در توسعه هاي آينده حفظ كند.

ستاري از تصميم خود براي برگزاري جلسات  منظم نقد و بررسي مشكلات صنعت خودرو خبر داد و با اشاره به سهم قابل توجه اين بخش از توليد ناخالص داخلي صنعت، ضمن توصيه بر همكاري نزديك، صنعت خودرو را بازار مهمي براي شركت های دانش بنيان به شمار آورد.

معاون علمي و فناوري ايران خودرو خواستار معرفي شركت ها در حوزه هاي مختلف شد و گفت: براي تمامي پروژه هاي جديد ايران خودرو آمادگي همكاري هستیم.

مهندس هاشم يكه زارع مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو نيز، حضور مداوم در بازار جهاني را نشان دهنده كيفيت در خودروهاي توليدي دانست و گفت: با تحقق صدور 30 درصد توليدات در يك برنامه سه تا پنج ساله، ايران خودرو از ارز دولتي بي نياز خواهد شد.

يكه زارع  توليد صنعت خودروي كشور در سال  1404 را سه ميليون دستگاه ذكر كرد كه يك ميليون دستگاه آن صادر مي شود و گفت: با توليد يك ميليون و 800 هزار از سه ميليون دستگاه هدف گذاري شده براي سال 1404 كه مستلزم فراخوان سرمايه گذاري روي صنعت قطعه سازي و ظرفيت سازي است، سهم 54 درصدي ايران خودرو از بازار داخل،  به 60 درصد افزايش مي يابد.

وي تكيه  بر توان جوانان و مهندسان داخلي در طراحي و توسعه محصولات را يك الزام  ذكر كرد و گفت: مستقل شدن در اين بخش، رويكرد شركت هاي خارجي را با ما تغيير مي دهد و رابطه از حالت استكباري خارج  مي شود.

مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو، از رشد فعاليت مركز تحقيقات و توسعه محصولات ايران خودرو خبر داد و گفت: بناي ما بر اين است كه از توان شركت هاي كوچك كه با حمايت ايران خودرو ايجاد خواهند شد، در جهت تحقق اهداف خودروساز شدن بهره ببريم.

يكه زارع از عرضه سه محصول جديد با فواصل زماني شش ماهه خبر داد كه يكي از آن ها امسال و ديگري اوايل سال آينده عرضه مي شوند. سومين محصول جديد در دست انجام است.

مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو خواستار گسترش نشست هاي مشترك با اين معاونت شد و ضمن اظهار اميدواري نسبت به آينده همكاري في‌مابين، گفت: با اجراي قدم به قدم برنامه هاي طراحي، صنعت خودرو از مونتاژكاري خارج و باعث افتخار مملكت مي شود.

وي خواستار رفع موانع ورود افراد و ايده ها از بيرون به صنعت خودرو شد و برگزاري مسابقه طراحي بدنه توسط ايران خودرو را يك گام بزرگ در اين مسير ذكر كرد و گفت: سه هزار طرح در اين مسابقه شركت كردند كه 13 مورد و در نهايت سه مورد انتخاب شد و صاحبان طرح پاداش شايسته خود را دريافت مي كنند؛ چرا كه يك شركت خارجي براي اين كار، حداقل 500 هزار يورو طلب مي كند.

يكه زارع خواستار تشكيل يك كارگروه مشترك با معاونت فناوري رياست جمهوري و برگزاري نشست مشترك ميان آن معاونت با معاونت استراتژي و برنامه ريزي ايران خودرو شد و گفت: در دانشگاه ها نيز مجموعه هاي نوآوري تشكيل خواهيم داد.

شايان ذكر است، دكتر سورنا ستاري معاون علمي و فناوري رييس جمهوري در راس هياتي از مسوولان اين معاونت در ايران خودرو حضور يافت و ضمن گفت و گو با مديريت ارشد اين گروه صنعتي براي توسعه همكاري هاي في‌مابين، از سالن هاي توليدي و مركز تحقيقات  و توسعه محصولات جديد ديدن كرد.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"