کد خبر: ۳۰۵۳۹۵
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۸ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴
خبرگزاری مهر: یکم بهمن ماه سال گذشته خانمی با مراجعه به دادسرای ناحیه یک تهران و طرح شکایتی اعلام داشت که فردی به بهانه استخدام ، اقدام به کلاهبرداری چند ده میلیون تومانی از وی کرده است.

این خانم در اظهارات اولیه اش عنوان کرد:  فردي به نام وَنداد طی چندین مرحله و به بهانه استخدام در یکی از شرکت های معتبر نفتی ، مبلغ ۱۵۷ميليون تومان از من پول دریافت کرد و پس از آن ناپدید شد.

پرونده در پایگاه یکم پلیس آگاهی

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع «کلاهبرداری» و به دستور شعبه پنجم بازپرسی دادسرای ناحیه یک تهران ، پرونده  برای رسیدگی در اختیار پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .

اظهارات مالباخته


مالباخته پس از حضور در پایگاه یکم پلیس آگاهی ، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : چندی پیش در بلوار ارتش با فردی بنام «ونداد» آشنا شدم ؛ این شخص خود را یکی از مدیران ارشد پروژه های نفتی معرفی و مدعی بود که با توجه به ارتباطات خوبی که با برخی از مدیران شرکت های نفتی دارد ، می تواند افراد را در مشاغل مدیریتی همراه با حقوق های چند میلیون تومانی و ... مشغول بکار کند.

مالباخته در خصوص پرداخت مبلغ ۱۵۷ میلیون تومان پول نیز عنوان داشت : زمانیکه موضوع درخواست استخدام خود را برای ونداد مطرح کردم ، وی عنوان داشت که برای تسهیل در استخدام به عنوان یکی از مدیران شرکت های نفتی می بایست به بهانه های مختلف از جمله هدیه و ... مبالغی را به برخی افراد پرداخت نماید و به این شیوه و طی ۴۹ فقره ، مجموعا مبلغ ۱۵۷ میلیون تومان از من پول دریافت کرد اما با وجود پرداخت این پول هیچ خبری از استخدام نشد و هر بار این شخص ( ونداد ) به بهانه های مختلف رفتن به مأموریت خارج از کشور و ناپدید می شد تا اینکه نهایتا پس از مدتی که وی پاسخگوی تماس ها مکرر من نبود ، به درب منزل وی در بلوار ارتش مراجعه و متوجه شدم که محل سکونت خود را تغییر داده است.

شناسایی تعداد دیگری از شکات


با توجه به شیوه و شگرد کلاهبرداری از این خانم جوان ، کارآگاهان با بررسی پرونده ی شکایت های مشابه در مراجع قضایی و انتظامی موفق به شناسایی تعداد دیگری از مالباختگان و شکات خانمی شدند که تمامی آنها توسط فردی بنام "ونداد" که خود را از مدیران ارشد شرکت های نفتی جنوب کشور معرفی کرده ، مورد کلاهبرداری قرار گرفته بودند.

یکی از مالباختگان در اظهارات خود به کارآگاهان گفت: در یکی از شرکت های فعال در زمینه خدمات اجتماعی مشغول به کار هستم که طی مراجعه شخصی بنام ونداد به شرکت با وی آشنا شدم . مدتی از آشنایی ما دو نفر و طرح پیشنهاد ازدواج از سوی ونداد گذشته بود ؛ ونداد خود را به عنوان یکی از مدیران ارشد پروژه های نفتی معرفی کرده بود تا اینکه وی پیشنهاد تأسیس نمایندگی یکی از دفاتر بیمه را مطرح و به این بهانه چندین میلیون تومان از من دریافت نمود و پس از آن ناپدید شد .

شناسایی مجرم سابقه دار


با توجه به شیوه و شگرد متهم تحت تعقیب پرونده در معرفی خود به عنوان یکی از مدیران شرکت های نفتی و استفاده از شیوه و شگرد های مختلف در کلاهبرداری (استخدام در شرکت های نفتی ، تأسیس دفاتر بیمه ، طرح پیشنهاد ازدواج و ...) ، کارآگاهان اطمینان پیدا کردند که این شخص می بایست یکی از مجرمان سابقه دار در زمینه کلاهبرداری باشد ؛ لذا اقدامات برای چهره نگاری از مالباختگان و شناسایی تصویر متهم در دستور کار قرار گرفت و سرانجام  تصویر یکی از مجرمان سابقه دار در زمینه کلاهبرداری به نام رضا ( ۴۲ ساله ) مورد شناسایی قرار گرفت .

بررسی سوابق متعدد "رضا " نشان داد که وی از سال ۱۳۷۹ تاکنون بیش از ۱۵ بار به اتهام ارتکاب جرایم مختلف بویژه کلاهبرداری ، تحصیل مال نامشروع ، سرقت ، خیانت در امانت در شهرهای مختلف تهران ، اهواز ، بوشهر ، شیراز و دشت آزادگان دستگیر و روانه زندان شده است.

دستگیری متهم


با شناسایی دقیق هویت متهم و انجام اقدامات پلیسی ، آخرین مخفیگاه "رضا " در منطقه نارمک – میدان ۱۶ شناسایی ، این محل تحت مراقبت های پلیسی قرار گرفته و سرانجام متهم در زمان مراجعه به مخفیگاهش ، دستگیر و برای انجام تحقیقات به پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد.

سرهنگ کارآگاه رحیم فرزام ، رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبربه خبرنگار مهر  گفت : متهم پس از مواجه حضوری با شکات و مالباختگان صراحتا به کلاهبرداری از تمامی آنها تحت عنوان "مدیر ارشد شرکت های نفتی" و همچنین "طرح پیشنهاد ازدواج"  اعتراف کرد.

سرهنگ کارآگاه رحیم فرزام ، گفت : با توجه به شناسایی تعدادی از شکات پرونده و اعتراف صریح متهم به کلاهبرداری مشابه از خانم های جوان ، قرار قانونی از سوی مقام محترم قضایی صادر و متهم  برای شناسایی دیگر جرایم ارتکابی در اختیار پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است.
 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"