کد خبر: ۳۰۵۴۸۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۹ - ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴
به گزارش خبر خودرو ، عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان گفت : با حرکت به سمت بازار رقابتی ، قیمت و کیفیت خودرو و همچنین نحوه همکاری با خودروسازان خارجی در دست بازار خواهد بود.

هیچ گونه قطع همکاری با شرکت های چینی مطرح نیست

 به گزارش خبر خودرو ، عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان گفت : با حرکت به سمت بازار رقابتی ، قیمت و کیفیت خودرو و همچنین نحوه همکاری با خودروسازان خارجی در دست بازار خواهد بود.

محمدرضا نجفی منش در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو ، با اشاره به همکاری خودروسازان با شرکت های چینی در سال های اخیر تصریح کرد : با نهایی شدن توافقات ادامه همکاری با شرکتهای چینی بستگی به شرایط و نحوه همکاری ها دارداما هر گونه قطع همکاری با چینی ها مطرح نخواهد بود بلکه روند همکاری ها بر اساس قیمت و کیفیت رقابتی ادامه خواهد یافت.

وی تاکید کرد : مسلما در شرایط رقابتی که بواسطه حضور خودروسازان خارجی ایجاد می شود کیفیت تولیدات داخلی ارتقا یافته و مردم و مشتریان نیز می توانند از خودروهای به روزتری استفاده نمایند.

وی در ادامه با توجه به اعلام حضور شرکت های آمریکایی برای همکاری با خودروسازان ایرانی افزود : تاکنون شرکت های اروپایی، امریکایی برای همکاری و سرمایه گذاری در ایران اعلام آمادگی کرده اند اما تا نهایی شدن توافقات امکان این همکاری ها وجود نداشته  و نمی توان در خصوص تصمیم گیری کرد.

وی تصریح کرد : با تفاهم در بحث هسته ای و نهایی شدن آن ظرف سه ماه آینده ، پیش بینی می شود روزهای خوبی در انتظار صنعت خودرو و قطعه سازی ایران باشد.

این فعال صنعت قطعه سازی کشور با اشاره به برنامه تولید خودرو در سال جاری گفت : امسال تولید خودرو یک میلیون و 400 هزار دستگاه خودرو برنامه‌ریزی شده  است همچنین برنامه تولید بیش از یک میلیون و 600 هزار دستگاه خودرو نیز در سال 95 در دستور کار قرار دارد که با توجه به این حجم از تولید تلاش می شود از تمام پتانسیل ها و ظرفیت های موجود استفاده شود.

نجفی منش در ادامه با تاکید بر اینکه هم اکنون حدود 80 درصد از نیاز خودروسازان را قطعه سازان داخلی تامین می کنند  تصریح کرد : امیدواریم این سهم در آینده  افزایش یابد ضمن اینکه پیش بینی می شود با نهایی شدن توافقات علاوه بر بهبود جریان تولید و تامین قطعات در داخل ، بحث صادرات  6 میلیارد دلار قطعه در افق 1404 نیز محقق شود.

وی با اشاره به بهبود نسبی اوضاع قطعه سازان در سال گذشته افزود : سال گذشته با توجه به افزایش 56 درصدی تولید خودرو، وضع قطعه سازان در مقایسه با سال قبل از آن بهبود نسبی یاف به طوری که گردش مالی قطعه سازان حدود 12 هزار میلیارد تومان است در مقایسه با سال قبل از آن رشد 60 درصدی را تجربه کرد.

وی هچنین به اهداف جشم انداز صنعت خودرو و قطعه سازی کشور  پرداخت و خاطر نشان کرد :  در صورت تحقق اهداف سند چشم انداز در حوزه خودرو، حجم صنعت قطعه سازی  کشور به 5 برابر میزان فعلی خواهد رسیدکه با این روند نیاز به 8 میلیارد دلار سرمایه گذاری جدید خواهیم داشت بنابراین انتظار می رود در این شرایط به جای واردات خودرو و قطعه، خودروساز و قطعه ساز به کشور وارد شوند تا با همکاری آنها خودرو و قطعات به روزتری را برای تامین نیاز داخل و صادرات تولید نماییم.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"