کد خبر: ۳۰۶۰۸۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۰ - ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴

افزایش قیمت خودرو در شرایط کنونی منطقی نیست

به گزارش خبر خودرو، سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت : مجلس و نمایندگان به دلایل مختلف هر گونه افزایش قیمت خودرو را در شرایط کنونی منطقی نمی داند.

روح الله عباسپور در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو افزود : در شرایطی که تولید خودرو افزایش یافته و از سال گذشته تاکنون رشد خوبی در این بخش صورت گرفته است طبعا با افزایش تولید، قیمت انرژی و سایر هزینه های تولید سرشکن شده و این موضوع در قیمت تمام شده خودرو تاثیر گذاشته و مسلما موجب کاهش قیمت خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه معتقدم نباید قیمت خودرو در شرایط فعلی افزایش یابد ، خاطر نشان کرد :  با توجه به دلایل مختلفی که وجود دارد مجلس معتقد است که نباید قیمت خودرو افزایش یابد  چرا که  در یک سال اخیر همزمان با رشد تولید، شاهد کاهش نرخ تورم و نرخ ارز بوده ایم که اینها یقینا در کاهش قیمت تولید خودرو تاثیر گذار است.

وی تصریح کرد :  با توجه به مواردی که ذکر شد معتقدیم که هر گونه افزایش قیمت خودرو در شرایط کنونی به مصلحت نبوده و منطقی نیست.

وی با اشاره به دلایل خودروسازان مبنی بر لزوم افزایش 5 تا 10 درصدی قیمت خودرو خاطر نشان کرد : به نظر می رسد دلایلی که خودروسازان مطرح می شود منطقی نیست بنابراین نباید قیمت خودرو با توجه به روند خوب تولید خودرو افزایش یابد.

وی در ادامه به تاثیر کاهش نرخ سود تسهیلات و افزایش وام خودرو در رونق بازار خودرو و افزایش فروش شرکتها پرداخت و گفت : مسلما این تصمیمات می تواند بازار خوبی را در کشور برای خودروسازان داخلی ایجاد نموده و بازار فعلی را از وضعیت رکود خارج و موجب رونق در خرید و فروش خودرو شود.

نماینده بویین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد : مسلما هر گونه افزایش قیمت خودرو باعث دامن زدن به شرایط حاکم بر بازار خودرو و تشدید رکود در این بخش خواهد شد.

عباسپور همچنین با اشاره به اختیارات مجلس و کمیسیون صنایع و معادن در خصوص وضعیت تولید و صنعت خودرو کشور افزود : در صورت بروز هر گونه مشکل و تصمیمات غیر منطقی در خصوص قیمت خودرو ، کمیسیون صنایع و معادن این اختیار را دارد که نسبت به این امر واکنش نشان داده و با دعوت از مسئولین و شورای رقابت خواستار توضیح  لازم شود.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"