کد خبر: ۳۰۷۱۳۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۸ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴
به گزارش خبر خودرو، رييس كميته حمل و نقل و ترافيك شوراي اسلامي شهر تهران با اعلام اين كه اخذ عوارض تردد از برخي بزرگراه‌هاي پايتخت، مسأله‌اي است كه در برنامه 5 ساله شهرداري تهران مطرح شده و مقرر است در شوراي شهر مورد بررسي قرار گيرد، گفت..

متروسوارها و اتوبوس‌سوارها نبايد هزينه پورشه‌سوارها رابپردازند

به گزارش خبر خودرو، رييس كميته حمل و نقل و ترافيك شوراي اسلامي شهر تهران با اعلام اين كه اخذ عوارض تردد از برخي بزرگراه‌هاي پايتخت، مسأله‌اي است كه در برنامه 5 ساله شهرداري تهران مطرح شده و مقرر است در شوراي شهر مورد بررسي قرار گيرد، گفت: دريافت عوارض از بزرگراه‌ها اقدامي منطقي و عملي درست است، زيرا كساني كه در بزرگراه‌ ها تردد مي‌كنند در واقع از بخشي از امكانات حمل و نقل شهري استفاده مي‌نمايند كه ديگران از اين امكان بهره نمي‌گيرند.

محسن سرخو افزود: افرادي كه در بزرگراه‌ها تردد مي‌كنند، بايد هزينه‌هاي آن را نيز پرداخت كنند، همان‌طور كه كساني كه مترو و اتوبوس سوار مي‌شوند، هزينه‌هاي آن را مي‌پردازند و در این شرایط به دور از انصاف است که هزینه استفاده از بزرگراه­ها و تونل­ها را افرادی بپردازند كه از مترو و اتوبوس استفاده مي‌كنند و هزينه آن را پرداخت مي‌كنند.

وي با اشاره به اين كه در پيشنهاد اخذ عوارض بزرگراهي، درآمد حاصله صرف تأمين هزينه نگهداري از بزرگراه‌ها و گسترش حمل و نقل عمومي از جمله توسعه و تكميل پروژه‌هاي مترو و اتوبوسراني مي‌شود، اظهار كرد: دريافت عوارض از برخي بزرگراه‌ها، ممكن است حجم ترافيك در خيابان‌ها را افزايش دهد اما راهي است برای ترغيب و تشويق هر چه بيشتر مردم به استفاده از وسايل نقليه عمومي كه مي‌تواند تا اندازه زيادي از حركت خودروهاي شخصي بكاهد.

سرخو با بيان اين كه مديريت شهري بايد به سمت و سويي حركت كند كه بين استفاده كنندگان از حمل و نقل عمومي و حمل و نقل شخصي تفاوت قائل شود تا رغبت و شوق بيشتري به استفاده از حمل و نقل عمومي در مردم ايجاد گردد، تصريح كرد: اگر اين به طرح درستی به مورد اجرا در آید،‌ مي‌توان گفت تا حدي عدالت اجتماعي در باره شهروندان رعايت شده است.

عضو شوراي اسلامي شهر تهران در پايان با تأكيد بر لزوم رعايت عدالت اجتماعي در شهر، خاطرنشان كرد: نبايد انتظار داشته باشيم هزينه پورشه‌سوارها را متروسوارها و اتوبوس‌سوارها پرداخت كنند.

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"