کد خبر: ۳۰۷۱۸۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۱ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴
به گزارش خبرخودرو ، معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران با بیان اين كه چراغ هاي راهنمايي در ايجاد و برقراري نظم و انضباط در شهر و معابر شهري از اهميت و جايگاه ويژه‌اي برخوردارند، تصریح كرد: دو گروه اصلی چراغ های راهنمايي تقاطع های تهران شامل چراغ های هوشمند و چراغ های برنامه‌پذير است.

وجود شمارشگرها نشان‌دهنده برنامه‌ريزي دقيق در چهارراه‌ها است

مهندس تشكري هاشمي با اعلام اين‌ كه چراغ‌هاي برنامه‌پذير، بر اساس عملكرد ترافيكي تقاطع در بازه‌هاي زماني متفاوت و احجام ترافيكي مختلف زمان‌بندي شده‌اند، گفت: چراغ‌هاي هوشمند نيز متصل به سيستم مركزي هستند و بر پایه سنسورهايي که در كف خيابان در تقاطع‌ها نصب گردیده اند، حجم ترافيك در دو جهت، سرعت خودروها و فاصله آن‌ها از يكديگر را اندازه‌گيري مي‌كنند و بر مبناي ارسال اطلاعات لحظه‌اي به سيستم مركزي، زمان مناسب برای هر جهت را به دست مي‌آورند.

وي در پايان با تأكيد بر اين‌ كه اگر شمارشگر چراغ راهنمايي دچار نقص ‌باشد، كلمه ERROR و چنانچه كنترل چراغ بر حسب ضرورت از طريق مأموران پليس از حالت اتوماتيك خارج و به صورت دستي باشد، حرف PO را نشان مي‌دهد، خاطرنشان كرد: وجود شمارشگرها كه در بسياري از كلان شهرهاي جهان نیز وجود دارند، نشان‌دهنده برنامه‌ريزي دقيق در چهارراه‌ها است.

وی با اعلام اين‌ كه در حال حاضر هر روز بالغ بر 3 ميليون سفر در تهران از طريق خطوط مترو انجام مي‌شود، گفت: با اتمام ساخت خط سه مترو و بهره برداري كامل از اين خط سراسري، ظرفيت جابه‌جايي متروي تهران به روزانه 4 ميليون سفر افزايش مي‌يابد.

مهندس سيد جعفر تشكري هاشمي افزود: خط سه مترو كه به طول 37 كيلومتر، جنوب غرب تهران را به شمال شرق اين كلانشهر وصل مي‌كند، آخرين مراحل آماده‌سازي خود را طي مي‌كند و با پیش بینی 28 ايستگاه در طول مسير آن، امكان انجام يك ميليون سفر روزانه با استفاده از این خط وجود دارد.

وي با اشاره به اين‌ كه خط سه مترو با 4 خط ديگر مترو شامل خطوط 1 و 4 و  6 و 7 تلاقی دارد، اظهار كرد: اين خط از نقاط مهمي همچون ميدان راه‌آهن و ميدان حضرت ولي‌عصر عبور مي‌كند و ايستگاه ميدان جهاد به عنوان يكي از ايستگاه‌هاي مهم این خط در خیابان حضرت ولي‌عصر تقاطع خیابان فاطمی، صبح روز دوشنبه 27 ارديبهشت طي مراسم ويژه‌اي افتتاح مي‌شود.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"