کد خبر: ۳۰۷۳۴۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۹ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴
به گزارش خبرخودرو ، مدیرکل دفتر هماهنگی حمل و نقل عمومی و ترافیک شهری سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور از ارائه سوخت ناوگان حمل و نقل مسافری و باری درون‌شهری از ابتدای خرداد بر اساس عملکرد خبر داد.

رانندگان ناوگان دیزلی تا پایان اردیبهشت فرصت دارند

به گزارش خبرخودرو ، مدیرکل دفتر هماهنگی حمل و نقل عمومی و ترافیک شهری سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور از ارائه سوخت ناوگان حمل و نقل مسافری و باری درون‌شهری از ابتدای خرداد بر اساس عملکرد خبر داد.

امیر جعفرپور گفت: آخرین مهلت برای مراجعه ناوگان دیزلی به شهرداری ها برای ثبت نام و ساماندهی، پایان اردیبهشت است .

وی افزود: جاماندگان از این مرحله در صورت موافقت دولت با تمدید مهلت تا پایان مرداد امسال، می توانند با مراجعه به شهرداری ها، ناوگان خود اعم از کامیون، کامیونت، اتوبوس ، مینی بوس و ون دیزلی را در شهرداری ( سازمان مدیریت بار و در صورت نبود آن در سازمان تاکسیرانی و برای ناوگان باری سازمان های اتوبوسرانی و برای ناوگان مسافربری دیزلی در شهرهای کمتر از صد هزار نفر جمعیت در سازمان حمل و نقل همگانی) ثبت و ساماندهی کنند.

جعفرپور گفت: به موجب مصوبه هیات وزیران تحویل سوخت به هر خودروی مشمول در طرح یعنی کامیون، کامیونت، اتوبوس، مینی‌بوس‌های حمل­ونقل بار و مسافر درون‌شهری و برون‌شهری با سوخت مصرفی نفت گاز تابع مقدار پیمایش آن است.

وی افزود: بر اساس مصوبه هیات وزیران کارگروهی متشکل از نمایندگان وزارتخانه‌های نفت (شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران-رئیس کارگروه)، راه و شهرسازی (سازمان راهداری و حمل‌ و نقل جاده ‌ای) و کشور (سازمان شهرداری‌ ها و دهیاری‌ های کشور) و ستاد مدیریت حمل­و نقل و سوخت تشکیل شده و بعد از تشکیل جلسات متعددی در قالب کارگروه راهبردی، فنی، کسب و کار، اطلاع‌رسانی و شکایات کارگروه راهبردی مقرر کرده است تا سهمیه کلی فعلی به دو بخش کشوری و عملکردی تقسیم شود.

جعفرپور گفت: سهمیه کشوری بخشی از سهمیه کلی فعلی بوده و به هیچ عنوان از یک ماه به ماه بعد منتقل نمی‌شود، اما سهمیه عملکردی متناسب با پیمایش خواهد بود و از هر ماه به بعد منتقل می‌شود.

مدیرکل دفتر هماهنگی حمل و نقل عمومی و ترافیک شهری سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور افزود: همچنین مقرر شده است به علت نبود وجود ساختار و تجهیزات برای وسایل‌نقلیه باری درون‌شهری، به این ناوگان فقط سهمیه کشوری تعلق گیرد که تعدیل شده سهمیه فعلی است.

جعفرپور گفت: میزان کاهش در سهمیه فعلی قابل‌توجه نیست و در عین حال مقرر شده است تا مرداد امسال اتحادیه تاکسیرانی نظام بارنامه را در شهرهای کشوراجرا کند تا در مرحله بعدی مقدار سهمیه کشوری بیشتر کاهش یابد و عمده سهمیه مبتنی بر پیمایش و عملکرد باشد.

وی افزود: ضروری است تا صاحبان ناوگان باری درون‌شهری مترصد اطلاعیه‌های اتحادیه تاکسیرانی در این زمینه باشند.

جعفرپور همچنین افزود : این فرآیند تا زمانی که سامانه حمل­ونقل درون­شهری به سامانه هوشمند پیمایش مجهز شود و میزان پیمایش واقعی قابل استخراج باشد، ادامه خواهد یافت و برای وسایل‌نقلیه مسافری درون‌شهری نیز میزان پیمایش برای 95 درصد ناوگان از اتحادیه اتوبوسرانی قابل حصول است.

وی گفت : مقدار در نظر گرفته شده برای ناوگان مسافری متناسب با نیاز آنها و بر اساس داده­های مشاهده شده است اما در این فرصت باقیمانده لازم است بقیه ناوگان اتوبوسرانی و مینی‌بوس نیز به تجهیزات هوشمند مجهز و به سامانه اتحادیه اتوبوسرانی متصل شوند.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"