کد خبر: ۳۰۷۵۷۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۹ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴

سرمایه گذاری 60 میلیون دلاری سایپا برای تولید محصولات برلیانس

به گزارش خبر خودرو، مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا گفت:  نیمه دوم امسال خودروی 100 درصد ایرانی 232 برروی پلتفرم X200به بازار عرضه می شود.

به گزارش خبرنگار خبر خودرو مهندس مدنی در مراسم افتتاح خط تولید برلیانس مدل H320 و H230  گفت : شرکت برلیانس جوینت ونچر شرکت ب ام و آلمان است به همین جهت محصولات این شرکت از نظر کیفیت حرف اول را در بین خودروسازان چینی می زند.

وی گفت : تست ها و آزمایش های انجام شده نشان می دهد که خودروهای این شرکت در ردیف خودروهای خوب اروپایی است.

وی افزود: 2 مدل از محصولات برلیانس خودرو در مرحله اول انتخاب شده است که هر کدام از این دو مدل ، یک مدل هاچ بک و یک مدل  صندوق دار را خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه هر 2 این خودروها در کلاس B و C قرار دارند، افزود :  مدل H230 و H220 در سایپا و  دو مدل H320 و 330H در پارس خودرو تولید خواهند شد.

وی با اشاره به آغاز خط آزمایشی خط تولید این خودروها افزود: به تدریج تولید این مدل خودروها افزایش خواهد یافت.

مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا ادر ادامه در خصوص میزان تولید این خودروها ظهار داشت: مجموع تولید این دو خودرو حدود 20 تا 30 هزار دستگاه درسال 94 خواهد بود که امید است با استقبال خوبی که صورت می گیرد افزایش تیراژ نیز داشته باشیم.

مدنی همچنین با اشاره به این که قیمت این خودروها متفاوت خواهد بود ،افزود: قیمت این خودروهای از 37 میلیون برای مدل 230 دنده ای دستی آغاز و تا 53 و 54 میلیون برای مدل اتومات H330 خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه سا خت داخل این خودرو حدود 15 درصد است اظهار داشت: باتوجه به قولی که به وزارت صنعت و معدن داده ایم تا پایان سال 94 میزان داخلی سازی این خودروها را به 30 درصد افزایش خواهیم داد و براساس میزان تیراژ درصد ساخت داخل این خودروها را نیز افزایش خواهیم داد.

وی با اشاره به الزام وزارت صنایع مبنی بر ساخت حداکثر 30 درصد از خودروها در ابتدای تولید گفت: داخلی سازی این خودروها شروع شده و مطابق با الزامات وزارت صنایع تاپایان امسال به 30 درصد خواهد رسید.

وی همچنین در مورد پیش فروش این خودروها گفت: تعداد محدودی از این خودروها پیش فروش شده و سفارش گذاری برای قطعات آن ها نیز انجام شده است امید است در زمان های تعیین شده نیز تحویل مشتریان شود.

وی در ادامه در خصوص چشم انداز تولید این خودروها گفت: در حال حاضر هر مدل خودرو بین 5 تا 6 سال تولید می شود و پس از آن ممکن است فیس لیفت آنها تولید شود و سپس از رده خارج شوند.

وی میزان سرمایه گذاری برای به راه اندازی خط تولید این خودروها را حدود 60 میلیون دلار اعلام کرد و گفت: در آینده مذاکره با چینی ها به منظور سرمایه گذاری یا جوینت ونچر شدن نیز صورت خواهد گرفت.

وی همچنین در خصوص سهم برلیانس در بازار چین گفت : خودروسازی برلیانس به دلیل کیفیت بالای محصولات و همچنین جوینت ونچر  با بی ام و  هم اکنون ظرفیت تولید هر سال حدود یک میلیون خودرو در چین است.

وی گفت: هم اکنون این خودرو در بسیاری از کشورهای دیگر با لوگوی ب ام و  و لوگوی برلیانس تولید می شود.

وی در خصوص کسب مجوز شماره گذاری این خودروها گفت: H330 و H320 مجوز شماره گذاری دریافت شده و به فروش رفته و به زودی در خیابان ها حرکت خواهد کرد اما مدل H230 در حال دریافت مجوزشماره گذاری است هر چند استانداردهای لازم را کسب کرده است.

 

خودروسازان تمایلی به افزایش قیمت ندارند

 

وی در ادامه در خصوص افزایش قیمت خودروهای سایپا گفت : با توجه به افزایش حقوق و دستمزد و نرخ تورم قیمت خودرو باید افرایش یابد اما این افزایش به صورت جهشی که سال های قبل بوده قطعا نخواهد بود.

وی افزود : البته نمی توان در خصوص میزان افزایش قیمت خودرو صحبت کرد زیرا هم اکنون شورای رقابت در حال بررسی پیشنهاد قیمت تمام شده از سوی شرکت سایپاست اما قطعا میزان افزایش قیمت خودرو زیر 15 درصد خواهد بود.

وی در پایان خاطر نشان کرد : البته  خودروسازان تمایلی به افزایش قیمت خودرو ندارند زیرا در صورت افزایش زیاد قیمت ، این احتمال وجود دارد که  بازار را از دست دهند.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"