کد خبر: ۳۰۸۰۵۸
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۷ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۴
به گزارش خبرخودرو ،مهندس تشکری هاشمی معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه بیش از 90 درصد تخلفات و ناهنجاری های ترافیکی کاهش یافته است، تصریح کرد : اصلاح رفتار ترافيكي، بيش از هر چيز پاسخ روشن شهروندان پايتخت به طرح انضباط ترافيكي تلقي مي‌شود كه مديريت شهري با همكاري شهروندان، آن را آغاز كرده است.

کاهش 90 درصدی تخلفات رانندگان طی 6 ماه گذشته

به گزارش خبرخودرو ،سید جعفر تشکری هاشمی در گفت و گو با خبرنگار خبرخودرو با تاکید بر اینکه اصلاح رفتارها و هنجارهای ترافیکی در سایه اصلاح زیر ساخت های ترافیکی شهر محقق می شود، گفت: طرح خط سفید طی 6 ماه گذشته در شریان های اصلی و معابر درجه یک و 2 به اجرا درآمده است که بر این اساس طی مدتی که از اجرای طرح گذشته بالغ بر 75 درصد پیشرفت در اجرای زیر ساخت ها در تمامی ماطق 22 گانه داشته ایم .

وی با اشاره به اینکه بیش از 90 درصد تخلفات و ناهنجاری های ترافیکی کاهش یافته است، تصریح کرد : اصلاح رفتار ترافيكي، بيش از هر چيز پاسخ روشن شهروندان پايتخت به طرح انضباط ترافيكي تلقي مي‌شود كه مديريت شهري با همكاري شهروندان، آن را آغاز كرده است. 

تشكري هاشمي، تصریح کرد: در گام نخست اصلاح زيرساخت‌هاي ترافيكي و خط‌كشي‌هاي معابر شهري از مناطق 6و 8و بزرگراه‌هاي شهيد آبشناسان، صدر و بابايي آغاز شد که اين اقدامات براي آشنايي و رعايت بيش از پيش شهروندان صورت گرفت تا در رعايت قوانين و نظم و انضباط مشاركت كنند. پس از آن هم در معابر درجه یک و دو دیگر مناطق این طرح به اجرا در آمده است . 

معاون شهردار تهران با تأكيد بر اينكه ترافيك و تردد خودروها و به تبع آن آلايندگي ناشي از احتراق سوخت در ساعات ترافيك بر افزايش آلاينده‌ها در هوا مي‌افزايد، گفت:با رعايت قوانين ترافيكي ازجمله تردد بين خطوط بيش از 30درصد از بار ترافيك در معابر شهري كاسته خواهد شد. 

به گفته تشکری هاشمی در طرح خط سفيد نيز ميزان مشاركت شهروندان براي اجراي صحيح و رعايت نظم و انضباط ترافيكي بسيار چشمگير بوده است. به‌طوري كه بيش از 90درصد رانندگان مقررات توقف پشت خط ايست را در حريم تقاطع‌ها رعايت مي‌كنند چرا که با اصلاح هندسي معابر و خط‌كشي‌ها شهروندان خود را ملزم به رعايت و توقف در حريم تعيين‌شده در تقاطع‌ها مي‌دانند و كمتر تقاطعي ديده مي‌شود كه رانندگان با بي‌احتياطي روي خط ايست توقف كرده باشند. 

معاون شهردار تهران تاکید کرد :اقدامات میدانی و برخورد قانونی با تخلفات رانندگی به زودی به مرله اجرا در خواهد آمد . 

وی تصریح کرد :ارزیابی ها نشان می دهد نظم و انضباط و رعایت قونین بیشتر از سوی خودروها صورت می گیرد تا دو عنصر عابر و موتور سیکلت سواران؛ بطوری که 90 دصد بهبود رفتار ترافیکی را در خودروها شاهد هستیم اما هنوز در مورد عابران و موتور سیکلت سواران به نقطه قابل قبولی نرسیده ایم .

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"