کد خبر: ۳۰۸۰۹۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۸ - ۰۳ خرداد ۱۳۹۴
به گزارش خبرخودرو ، رئیس انجمن صنعت موتور سیکلت با اشاره به کاربراتوری بودن بخش وسیعی از موتورسیکلت های دنیا گفت: این موتورسیکلت ها باعث ایجاد آلودگی زیادی می شوند و اعلب موتورسیکلت هایی که در ایران تولید می گردد تیپ 125 طرح قدیم است که کپی آن توسط کشور چین و هند در حال ساخت است و به اسم شرکت های مختلف و برند مشخص عرضه می شود.

نوسازی بیش از 200 هزار دستگاه موتورسیکلت تا پایان شهریور ماه امسال

به گزارش خبرخودرو ، رئیس انجمن صنعت موتور سیکلت با اشاره به کاربراتوری بودن بخش وسیعی از موتورسیکلت های دنیا گفت: این موتورسیکلت ها باعث ایجاد آلودگی زیادی می شوند و اعلب موتورسیکلت هایی که در ایران تولید می گردد تیپ 125 طرح قدیم است که کپی آن توسط کشور چین و هند در حال ساخت است و به اسم شرکت های مختلف و برند مشخص عرضه می شود.

ابوالفضل حجازی در ادامه گفتگو با خبرنگار خبرخودرو اظهار داشت: سندیکای موتورسیکلت نیز پذیرفته است تا جایی که امکانات کشور اجازه می دهد به سمت استاندارد های روز دنیا پیش رود که این اقدام براساس توانایی های تولید داخلی بوده و باید دستگاه های دولتی نیز حمایت نمایند.

وی در خصوص موتورسیکلت های فرسوده افزود: در حال حاضر حدود 2 میلیون دستگاه موتورسیکلت فرسوده در تهران و بیش از 40 درصد در حاشیه تهران وجود دارد.

رئیس انجمن صنعت موتور سیکلت در ادامه خاطرنشان کرد: بیش از 50 درصد از موتورهایی که در کشور در حال تردد هستند عمری بیش از 10 سال دارند و معاینه فنی نیز نمی شوند و باعث ایجاد بخش وسیعی از آلایندگی در سطح تهران می گردند.

حجازی در خصوص نوسازی موتورسیکلت ها گفت: امسال ظرفیت تولید بیش از 500 هزار دستگاه موتورسیکلت را در کشور خواهیم داشت که در این راستا دولت و بانک ها باید حمایت کنند.

وی تصریح کرد: البته با همکاری بانک ها و اعطای تسهیلات با سود پایین خواهیم توانست در 6 ماه اول سال و تا پایان شهریور ماه بیش از 200 هزار دستگاه موتورسیکلت فرسوده را از سطح شهر تهران جمع آوری کرده و آلایندگی موتورها را کاهش دهیم.

وی در خصوص کاهش آلایندگی شهرها خاطرنشان کرد: باید در اگزوز موتورها کاتالیست نصب شود و موتورسیکلت های فرسوده از سطح شهر جمع آوری گردند.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"