کد خبر: ۳۰۸۳۶۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۴ - ۰۳ خرداد ۱۳۹۴

 

فارس:محسن رضایی فرمانده اسبق سپاه پاسداران اظهار داشت: پس از دفاع مقدس احساس خطر کردم که اقتصاد کشور یکی از مهم‌ترین مسائل ما در طی 10 و 20 سال آینده خواهد بود، حتی تحریم اقتصادی را نه به عنوان کلمه تحریم بلکه با عنوان محاصره اقتصادی پیش‌بینی کرده بودم. این در یادداشت‌های شهید باقری هم هست که اگر به خاطرات ایشان مراجعه شود ایشان صحبت‌هایی را که من در سال 60 و در عملیات فتح‌المبین برای فرماندهان داشتم را نوشتند، ایشان می‌گوید برادر محسن گفت «آمریکا همانطور که از منافقین و بنی‌صدر به نتیجه نرسید از این جنگ، هم به نتیجه نخواهد رسید ولی بعد از جنگ دو کار علیه ما انجام خواهند داد، اول اینکه ایران را محاصره اقتصادی می‌کنند و دوم اینکه اعراب را به جای اسرائیل روبه‌روی ما قرار خواهند داد».

وی درباره اینکه آیا دستخط و سند شهید باقری نیز موجود است یا خیر؟ گفت: عین دستخط شهید باقری وجود دارد. بنده در مدت 20 سال گذشته خطر را بیرون از پادگان‌‌ها و درون زندگی مردم و معیشت آنان جست‌وجو می‌کردم و مطمئن بودم که آمریکا ما را محاصره اقتصادی خواهد کرد.

دستخط شهید حسن باقری درباره جزئیات سخنرانی محسن رضایی فرمانده وقت سپاه پاسداران را به شرح زیر منتشر می‌کند:

 



بسمه تعالی

۶۰/۱۱/۱۳

صحبت برادر محسن

در مقابل تهدیدات آمریکا 2 دیدگاه در برابر روابط ما وجود دارد:

1- آمریکا در انتها با انقلاب ما به یک سازش می‌رسد مثل کره.

2- اگر حداقل اعتقادات خط امام را در نظر بگیریم آمریکا ما را تحمل نخواهد کرد، هرچند که معتقد به صدور انقلاب اسلامی به طور مسلحانه به خارج نباشیم.

درگیری ما در آینده بسیار رویارو و شدید خواهد بود علاوه بر آن موقعیت استراتژیک ایران در خلیج یک واقعیت است که آمریکا در داخل هر کاری که می‌توانست انجام دهد انجام داده است مانند: مجاهدین - کردستان - بنی‌صدر - جنگ و در تمام موارد 2 نکته مورد توجه بوده، یکی اینکه ما را به سازش و مردم ما را به سقوط بکشانند.

پس از اینکه زیاد کاری از پیش نبردند از خارج 2 اقدام اکنون صورت می‌گیرد:

1- منزوی کردن ایران در خارج در زمینه سیاست خارجی

2- محاصره شدید اقتصادی

که برای این 2 کار از وسایل مختلف مانند نفوذی های سیاسی و شانتاژهای تبلیغاتی استفاده می‌کنند و بلواهای سیاسی زمینه‌ساز می‌باشد، مانند مسئله آمل.

تلاش دیگر اتحاد کشورهای عربی است با این نکته که دیگر اسرائیل دشمن اعراب نیست بلکه ایران دشمن اعراب است و تعویض اسرائیل با ایران.

قدرت‌ها و دولت‌ها توان جمع کردن هر مقدار نیروی نظامی را ندارند و لازم است که تسلط حزبی و سیاسی روی نیرو داشته باشند.

جلسه با فرماندهان تیپ‌ها با حضور فرمانده کل سپاه و برادر رحیم و مرتضایی.

صبح جلسه‌ای با فرماندهان تیپ‌ها و معاونین آنها در حضور برادر محسن و رحیم و مرتضایی تشکیل شد و هر کس گزارش کارهای انجام شده را داد.

عصر هم جلسه‌ای با ارتش داشتیم که مسئولین سپاه در مناطق معرفی شدند.

با سرهنگ شیرازی صحبت کردیم قرار شد 3 قبضه توپ 105 به سپاه بدهند.

شب مجدداً جلسه ادامه پیدا کرد و برادر محسن درباره دیدگاه روابط ما با امریکا صحبت کرد و برادر رحیم تجارب عملیاتی گفت.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"