کد خبر: ۳۰۸۳۶۹
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۴ - ۰۳ خرداد ۱۳۹۴

ایسنا: همزمان با شروع عملیات نیروهای عراقی در شرق رمادی و اعلام حمایت واشنگتن از عراق برای بازپس گیری این شهر از تروریست‌های داعش، منابع خبری اعلام کردند که داعش نیروهای خود را از سوریه به الانبار منتقل کرده است.

به گزارش شبکه خبری اسکای نیوز عربی، منابع عراقی اعلام کردند که داعش پس از اشغال گذرگاه "الولید" در مرز سوریه و عراق افراد مسلح خود را به فلوجه، دومین شهر بزرگ استان الانبار منتقل کرده تا بتوانند با نیروهای عراقی در این استان مقابله کند.

این منابع نسبت به آزاد بودن تحرکات داعش در مرزها که موجب تقویت این گروه تروریستی و وخیم‌تر شدن اوضاع می‌شود هشدار دادند.

این در حالی است که پس از سقوط رمادی به دست داعش نیروهای عراقی روز شنبه در عملیات گسترده خود شهرک "حصیبه" در شرق رمادی را آزاد کردند.

نیروهای ارتش عراق و داوطلبان مردمی در ادامه پیشروی‌های خود در شهر رمادی منطقه " العنکور" در جنوب این شهر را نیز آزاد کردند.

نیروهای عراقی و عشایر همچنین حملات داعش به شهر "حدیثه" واقع در غرب الانبار را ناکام گذاشتند و 55 تروریست را از پای درآوردند. در این حملات هفت خودروی زرهی متعلق به داعش منهدم شد.

به گفته عاشور الحمادی، یکی از فرماندهان نظامی عراقی در غرب الانبار، تروریست‌های داعش طی دو روز گذشته حملاتی را از طریق خودروهای بمب گذاری شده به منطقه "آلخسفه" انجام دادند اما نیروهای عراقی و عشایر تمامی این حملات را ناکام گذاشتند.

همزمان با این تحولات و اعلام حمایت آمریکا از عراق در جنگ آزادسازی شهر رمادی، خالد العبیدی، وزیر دفاع عراق اعلام کرد که عقب نشینی نیروهای عراقی از شهر رمادی توجیه پذیر نیست و کسانی که در این مساله کوتاهی کرده‌اند مجازات خواهند شد.

وی گفت: عراق در شرایط سختی به سر می‌برد و ما نیاز به رسانه‌های ملی داریم که حقایق و نه اکاذیب را منتشر کنند.

با سقوط شهر رمادی به دست داعش هزاران عراقی از این شهر آواره شدند و به بغداد رفتند.

در همین راستا پارلمان اعلام کرد که کمیته‌ای را برای کمک رسانی به آوارگان الانبار و ایجاد اماکن امن برای آن تشکیل داده است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"