کد خبر: ۳۰۸۴۴۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۸ - ۰۴ خرداد ۱۳۹۴
به گزارش خبر خودرو، مهدی قائم مقام معاونت اداری وتوسعه منابع انسانی؛ گروه خودروسازی سایپا گفت: سایپا در طول بیش از یک دهه در زمینه بهره وری و کاهش هزینه بیشترین فعالیت را داشته است.

سایپا بهره ورترین شرکت صنعتی در کاهش هزینه ها

به گزارش خبر خودرو، مهدی قائم مقام معاونت اداری وتوسعه منابع انسانی؛ گروه خودروسازی سایپا گفت: سایپا در طول بیش از یک دهه در زمینه بهره وری و کاهش هزینه بیشترین فعالیت را داشته است.

آیین بزرگداشت روز ملی بهره وری و ششمین جشنواره ملی بهره وری کشور با حضور  محمد نهاوندیان رییس دفتر رییس جمهور و غلامحسین شافعی رییس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران در اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران برگزار شد. در این مراسم تعداد محدودی بنگاههای اقتصادی ،بازرگانی،خدماتی و صنعتی برتر کشوراز جمله گروه خودرو سازی سایپا که در پروژه دستیابی به دانش و تکنولوژی طراحی و ساخت رکتیفایرهای رنگ آمیزی از حوزه معاونت پشتیبانی و خدمات فنی طی یک دوره پنجساله بیشترین بهره وری را به خود اختصاص داده بودند و حضوری موفق داشتند را معرفی و به آنها تندیس ملی بهره وری اهداء شد.

در این مراسم محمد نهاوندیان رییس دفتر رییس جمهور نیز  با تاکید بر اینکه اولین فایده رفع تحریم ها به بنگاه های بهره ور می رسد، گفت: از منظر اقتصاد مقاومتی باید عزم جدی برای رفع تحریم ها صورت گیرد تا گام مقدماتی برای حضور بنگاه ها در جامعه جهانی برداشته شود.

نهاوندیان افزود: از آنجا که با حضور بنگاه ها در جامعه جهانی شرایط یکسان بین بنگاه های کشور و دنیا ایجاد خواهد شد، این امر نیاز به چالاکی بیشتر بنگاه های اقتصادی کشور دارد.

وی گفت: بنابراین باید درفضای عمومی اقتصاد کشور کار کنیم که البته این امر نیاز به حرکت فرهنگی، اجتماعی و سیاسی دارد.

رییس دفتر رییس جمهور افزود: تشکل های اقتصادی در اتاق های کشور و همچنین سازمان های مردم نهاد باید برای رانت زدایی در کشور ساماندهی شده و زمینه هدایت اجتماعی در این بخش را فراهم کند.همچنین باید سود ناشی از رشد بهره وری را برای مدیران بنگاه ها قابل لمس کنیم و سودهای ناشی از رانت را کاهش دهیم.

وی تصریح کرد هرچند توجه به تکنولوژی از اهمیت زیادی برخوردار است اما باید در مباحث اقتصادی به بهره وری واشتغال نیز توجه کنیم زیرا اگر مشکل اشتغال و نیروی کار وجود داشته باشد، هیچ بنگاهی نمی تواند به فعالیت خود ادامه دهد.

شکرخدایی دبیر جشنواره ملی بهره وری نیز در این مراسم گفت: در ششمین جشنواره ملی بهره وری شاخص های بیش از هزار و300 بنگاه اقتصادی کشور در 35 گروه صنعتی مورد ارزیابی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه حدود یکصد پروژه ارتقاء بهره وری به دبیرخانه جشنواره ارسال شده بود، افزود: از تاریخ 25 اردیبهشت  تا تاریخ 28 اردیبهشت، بیش از چهار هزار داور، بصورت آنلاین پروژه های این دوره را داوری کردند. وی افزود: در مراسم امسال برای بنگاههای شرکت کننده در جشنواره بصورت رایگان کارنامه بهره وری صادر می شود.

دبیر جشنواره ملی بهره وری همچنین از امکان معرفی و حضور پروژه های برتر جشنواره در مسابقه بین المللی تجربه های موفق که درآذر ماه 94 برگزار خواهد شد، خبر داد.

همچنین دراین مراسم محمود مهدی قائم مقام معاونت اداری و توسعه منابع انسانی گروه خودروسازی سایپا تاکید کرد: گروه خودروسازی سایپا بیش از یک دهه در زمینه بهره وری و کاهش هزینه بیشترین فعالیت را داشته  است. طبق برنامه تدوین شده هر هفته در زمینه بهره وری جلسات مختلفی را در قالب کارگروه های تخصصی و کارگروههای فرابخشی برگزار می کند. حاصل این جلسات با کاهش هزینه در همه بخشهای سازمان خصوصا فنی مهندسی، پشتیبانی و کیفیت منجر به بهره وری شده که با روند رو به رشد به وجود آمده ، مطمئنا گروه خودرو سازی سایپا  در حوزه بهره وری موفق عمل کرده است.

گفتنی است، درآیین رسمی بزرگداشت روز ملی بهره وری،  مسابقه ملی تجربه های موفق با عنوان مرحله نهایی ششمین جشنواره ملی بهره وری در محل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران برگزار شد.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"