کد خبر: ۳۰۸۴۵۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۹ - ۰۴ خرداد ۱۳۹۴
به گزارش خبر خودرو، در پی اظهارات آقای امیر رضا واعظی آشتیانی در برنامه گفتگوی ویژه خبری و همچنین برخی مطالبی که از سوی افراد مختلف در چند روز اخیر در مورد حضور خودروسازان در مزایده باشگاه های استقلال و پرسپولیس مطرح شده شرکت سایپا لازم می داند موارد ذیل را متذکر شود.

دولت خودروسازان را به خرید سرخابی ها مجبور نکرده است

به گزارش خبر خودرو، در پی اظهارات آقای امیر رضا واعظی آشتیانی در برنامه گفتگوی ویژه خبری و همچنین برخی مطالبی که از سوی افراد مختلف در چند روز اخیر در مورد حضور خودروسازان در مزایده باشگاه های استقلال و پرسپولیس مطرح شده شرکت سایپا لازم می داند موارد ذیل را متذکر شود.

1 - میزان بدهی های اعلام شده و معوقاتی که از سوی بعضی افراد خصوصا آقای آشتیانی دراین برنامه مطرح شده صحیح نیست و رقم های غیر واقعی که در جهت تخریب یک بنگاه اقتصادی اعلام گردید مورد اعتراض گروه خودروسازی سایپا است و با توجه به اعلام شخصی این موارد از سوی ایشان در رسانه ملی این موضوع پیگیری حقوقی خواهد شد و فرد یا افراد مطرح کننده این موضوع باید پاسخگوی مطالب خود باشند چون این موضوعات نقش موثری در ارزش گذاری و اعتماد مشتریان و افراد به یک بنگاه برتر اقتصادی در کشور دارد و بیان مطالب کذب اینچنینی به برند این شرکت خدشه وارد می کند.

2 - تجربه باشگاه داری و هدایت فوتبال پاک در باشگاه سایپا نشان از توانایی ویژه هدایت مجموعه هایی این گونه در جهت رشد تعالی و خدمت به ورزش فوتبال توسط سایپا دارد.

 اثبات این ادعا این است که باشگاه سایپا نمونه ای از یک مدیریت مناسب باشگاه داری ورزشی درکشور است که هرگاه بازرسان فیفا و کنفدراسیون فوتبال می خواهند نمونه ای از آن را در کشور ببینند نمونه مناسب توسط فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی در این باشگاه به نمایش گذاشته می شود و این چیزی نیست جز یک مدیریت صحیح ورزشی و هدایت مناسب ورزش در فوتبال که خدمت بزرگی به کشور کرده است.

3 - دولت تدبیر امید از زمان شروع به کار همواره دغدغه تولید داخلی و حمایت آن را داشته  و به طور اصولی در این زمینه حرکت کرده که حاصل این حرکت در خودروسازی کشور به خوبی قابل مشاهده است. خودروسازی کشور که با تحریم ویژه هنوز در بدترین شرایط بین المللی قرار گرفته اگر از این حمایت ها برخوردار نبود سال گذشته نمی توانست 60 درصد رشد بدست بیاورد و منش دولت در سیاسی نکردن خودروسازی ها یکی از حمایت های هوشمندانه ای است که انجام گرفته و امروز هم همانند آنچه در این دوره اتفاق افتاده هیچ حکمی از سوی دولت برای شرکت درمزایده خاص صادر نشده و تمامی حواشی و تهمت هایی که به دولت در این مورد زده می شود ناصواب و نادرست است و گفته های آقای آشتیانی هم که در این راستا صورت گرفته، قویا تکذیب می شود و سایپا به عنوان یک بنگاه اقتصادی خصوصی که تنها یک کرسی مدیریتی آن دولتی است منافع بنگاه خود را در نظر می گیرد و برآن اساس حرکت می کند .

4 - آقای آشتیانی بداند در صنعت هیچ گاه اصلی که ایشان اشاره کرده که "راه بینداز، جا بینداز" دیگر جایگاهی ندارد و همه مراحل بر اساس یک فرآیند صحیح تا برنامه ریزی نشود نمی تواند خروجی مناسب بگیرد و این ادبیات در صنعت جایی ندارد و باید از ایشان پرسید که این فرهنگ را کجا تجربه نموده اند.

5 -آقای آشتیانی در این برنامه زمانی به عنوان سخنگو و از جانب دولت صحبت هایی را ارائه کردند همچنین در مدت زمانی به عنوان سخنگوی مجلس و در برهه ای هم از جانب خودروسازان ایراد نظر کردند و حال آنکه هرکدام از این مراجع هم سخنگو دارند ، هم تریبون و هم رسانه و نیازی نیست که آقای آشتیانی صحبت ها و تفکرات خود را در قالب صحبت و نظرات مجلس، دولت و خودروساز بیان کند.

 

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"