کد خبر: ۳۰۸۵۵۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۴ - ۰۴ خرداد ۱۳۹۴

 

ایرنا: امیر دریادار غلامرضا خادم بیغم افزود: نیروی دریایی ارتش ساخت کلاس های مختلف ناوشکن جماران را در دستور کار دارد.

ناوشکن جماران موج نخست از ناوشکن های ایرانی است که بهمن سال 88 به ناوگان جمهوری اسلامی ایران در جنوب کشور افزوده شد.

ناوشکن جماران با طول 94 متر، ظرفیت 1420 تُن و سرعت 30 گره دریایی (56 کیلومتر بر ساعت) به موشک های ضدکشتی و سطح به هوا، اژدرانداز، توپ پدافندی، ابزار ناوبری الکترونیکی نوین و امکانات جنگ الکترونیک مجهز است و توانایی حمل 140 ملوان و حمل بالگرد و سوخت گیری آنها را نیز دارد.

نیروی دریایی ارتش اسفند سال 93 موج دوم ناوشکن های ایران تحت عنوان دماوند را که توسط وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ساخته شده بود در دریای خزر به آب انداخت.

جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش در رابطه با ناوشکن سهند به عنوان موج سوم ناوشکن های ایران گفت: این ناوشکن اکنون در حال ساخت است و مراحل پایانی خود را می گذراند.

دریادار بیغم افزود: علاوه بر ناوشکن سهند، اکنون چند ناوشکن دیگر توسط صنایع دفاعی جمهوری اسلامی ایران در دست ساخت است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز 22 اردیبهشت ماه اعلام کرد که موج سوم ناوشکن های ایران با عنوان سهند امسال به آب انداخته خواهد شد.

** زیردریایی جدید ایران در راه است


وی در بخش دیگری از صحبت های خود در رابطه با زیردریایی فاتح به عنوان نسل جدید زیردریایی های ایران گفت: این زیردریایی مراحل پایانی ساخت خود را طی می کند.

جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش در رابطه با به آب اندازی این زیردریایی افزود: زیردریایی فاتح سیستم بسیار پیچیده و حساسی دارد، از این رو تا زمانیکه اطمینان کامل پیدا نکنیم، نمی توانیم این زیردریایی را وارد چرخه کنیم.

دریادار بیغم پیشتر به ایرنا گفته بود، زیردریایی فاتح امسال به ناوگان دریایی ایران اضافه می شود.

زیردریایی فاتح دی سال گذشته در رزمایش مشترک نیروهای ارتش با عنوان رزمایش محمد رسول الله(ص) مورد آزمایش قرار گرفت.

نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در سال 94 بر اساس برنامه، هفت پروژه در حوزه های شبیه سازها، رادارها، رمز کننده ها و شناورها را به بهره برداری می رساند.
 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"