کد خبر: ۳۰۸۸۴۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۶ - ۰۶ خرداد ۱۳۹۴
به گزارش خبر خودرو، عضو انجمن قطعه سازان گفت : با وجود بهبود نسبی در روند تولید قطعه سازان اما هر روز میزان مطالبات آنها بیشتر و بالطبع نیاز نقدینگی در واحدهای قطعه سازی جدی تری می شود.

پیشنهادی برای گشایش در بازپرداخت مطالبات قطعه سازان از خودروسازان

به گزارش خبر خودرو، عضو انجمن قطعه سازان گفت : با وجود بهبود نسبی در روند تولید قطعه سازان اما هر روز میزان مطالبات آنها بیشتر و بالطبع نیاز نقدینگی در واحدهای قطعه سازی جدی تری می شود.

ایرج یزدان بخش در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو افزود : البته هم اکنون پرداخت مطالبات قطعه سازان نسبت به سال قبل شرایط بهتری یافته و حدودا 5 ماهه شده اما انتظار می رود با توجه به پیشنهاد قطعه سازان به وزیر صنعت در دریافت مطالبات آنها از خودروسازان گشایش هایی صورت گیرد.  

به گفته وی بر اساس قراردادی که قطعه سازان با شرکتهای خودروساز دارند باید پرداخت ها 45 روزه شود.

وی با اشاره به انتقال مشکل نقدینگی خودروسازان به قطعه سازان گفت : دولت باید با برنامه ریزی و اجرای برخی طرح ها به صورت  ضربتی ، حمایت هایی را از این صنعت داشته باشد تا دوره پرداخت مطالبات قطعه سازان کوتاه تر شده و و اوضاع مالی قطعه سازان به شرایط مناسبی باز گردد.

وی در ادامه با تاثیر نتیجه مذاکرات در وضعیت تولید و صنعت پرداخت و اظهار داشت : انتظار می رود در صورت کسب نتیجه مثبت در مذاکرات آتی وضعیت بهتری را در خودروسازی و قطعه سازی کشور شاهد باشیم.

این فعال صنعت قطعه سازی کشور افزود : چنانچه با تلاش دولت و تیم هسته ای مذاکرات به نتیجه مطلوب رسیده و حداقل نیمی از تحریم ها برداشته شود مسلما در این جریان ایران برنده خواهد بود.

یزدان بخش عمده ترین تاثیر تحریم ها آثار روانی آن بر بخش تولید دانست و گفت : قطعا با بهبود این وضعیت ، شرایط تولید و صنایع کشور حدود پنجاه  درصد بهتر خواهد شد ضمن اینکه در نتیجه نتیجه مثبت مذاکرات در مبادلات پولی تولید کنندگان گشایش هایی خوبی حاصل خواهد شد.

وی در ادامه با توجه به آثار تغییر و تحول در روند مدیریت در بخش های صنعتی و خودروسازی گفت : هر گونه تحول در جریان تولید و اداره خودروسازی ها مسلما شرایط بهتر ی در این صنعت ایجاد خواهد کرد.

وی همچنین با توجه به اقدام شورای پول و اعتبار در  کاهش بهره تسهیلات بانکی خاطر نشان کرد : با وجود این اقدام دولت همچنان بهره تسهیلات بانکی بسیار بالا است و باید همزمان با کاهش نرخ تورم ، میزان بهره تسهیلات بانک ها نیز کاهش یافته و به نرخ تورم نزدیک شود.

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"