کد خبر: ۳۰۸۹۰۸
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۶ - ۰۶ خرداد ۱۳۹۴

نیروهای عراقی در دومین روز از عملیات آزادسازی استان الانبار، امروز (چهارشنبه) با آزاد کردن مناطقی در جنوب رمادی عملا حلقه محاصره این شهر را تکمیل کردند.
 
به گزارش شبکه خبری سومریه‌نیوز، راجع برکات العیساوی، عضو شورای استانداری الانبار اعلام کرد که نیروهای عراقی و داوطلب‌های مردمی موفق شدند مناطق «الطاش» و «الحمیده» در جنوب رمادی را که دو منطقه استراتژیک محسوب می‌شوند، آزاد و مسیرهای امدادرسانی داعش را در جنوب رمادی قطع کنند.
 
به گفته العیساوی نیروهای عراقی وارد بخش‌هایی از دانشگاه الانبار شده‌اند، در نتیجه تروریست‌های داعش از این مناطق به سمت الخالدیه پا به فرار گذاشته‌اند.
 
بنا بر اعلام مسئولان عراقی، نیروهای دولتی به همراه نیروهای مردمی و عشایری از سمت شمال، شرق و جنوب به سمت شهر رمادی، مرکز استان الانبار حرکت کرده‌اند و محاصره شهر تقریبا کامل شده است.
 
حیدر العبادی، نخست وزیر عراق پیش از آغاز عملیات آزادسازی الانبار وعده داده بود که شهر رمادی که هفته گذشته به دست داعش افتاد را ظرف چند روز آزاد خواهند کرد.
 
شهر رمادی دومین مرکز استان در عراق بعد از موصل محسوب می‌شود که داعش کنترل آن را در دست دارد.
 
نیروهای عراقی روز سه‌شنبه عملیاتی را برای آزادسازی الانبار آغاز کرده‌اند و تاکنون پیشروی‌های خوبی در این استان به دست آورده‌اند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"