کد خبر: ۳۰۹۱۶۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۴ - ۰۹ خرداد ۱۳۹۴
به گزارش خبر خودرو، یک کارشناس ارشد بازار سرمایه گفت : طی هفته اخیر حجم و ارزش معاملات در بازار بورس روند نسبتا مناسبی داشت این در حالی است که گروه خودرو همواره در رده اول تا سوم به لحاظ حجم و ارزش معاملات قرار داشته است.

ابهام در آینده بازار سهام گروه خودرویی

به گزارش خبر خودرو، یک کارشناس ارشد بازار سرمایه گفت : طی هفته اخیر حجم و ارزش معاملات در بازار بورس روند نسبتا مناسبی داشت این در حالی است که گروه خودرو همواره در رده اول تا سوم به لحاظ حجم و ارزش معاملات قرار داشته است.

کیوان شیخی در گفتگو  با خبرنگار خبر خودرو افزود : البته حجم و ارزش معاملات در بازار بورس به میزانی کاهش یافته که نمی توان در خصوص آینده گروه خودرویی پیش بینی درستی را نمود.

وی تصریح کرد : کسانی که در یکی دو ماه گذشته در بازار بورس هیجانی عمل کردند به نظر می رسد نه تنها رفتار هیجانی نداشته بلکه به خوبی وضعیت آینده بازار را پیش بینی کردند و در واقع عملکردی عاقلانه داشته اند.

وی با اشاره به افت حجم معاملات گروه خودرویی در یکی دو روز گذشته  تاکید کرد : با وجود قرار گرفتن حجم و ارزش معاملات گروه خودرو در صدر معاملات بورس اما در این روزها حجم بسیار کمی در معاملات گروه خودرویی صورت گرفت و به طور کلی نماد گروه خودرویی  حجم کم و درصد نوسان منفی را در این روزها داشته است.

وی در ادامه به تاثیر تغییر نرخ حامل های انرژی بر بازار بورس اشاره کرد و گفت : مسلما تغییر یکباره نرخ بنزین و شوک در فضای اقتصادی باعث سلب اعتماد از کل اقتصاد کشور می شود.

این کارشناس ارشد بازار بورس اظهار داشت : اغلب افرادی که وارد بازار بورس می شوند انتظار دارند تا دولت تصمیمات بلند مدت بگیرد زیرا  رویه ای که در دولت گذشته وجود داشت اتفاقات خوشایندی نبود و در این دولت نیز نباید صورت گیرد.

شیخی افزود  : این گونه تصمیمات و اتفاقات ناگهانی نه تنها مردم را از بازار بورس و سرمایه ، بلکه از کل اقتصاد کشور ناامید می کند.

وی گفت  : البته افزایش نرخ کلیه حاملهای انرژی باعث می شود که کیفی سازی در محصولات خودرویی افزایش یابد و دولت هم به تدریج به سمتی برود که نباید حمایت بی دلیل از صنعت خودرو را با توجه به نرخ فعلی بنزین داشته باشد.

وی تاکید کرد : دولت باید درآمد و صرفه جویی که در راستای این گونه تصمیمات و افزایش قیمت حامل های انرژی می گیرد را صرف زیرساخت ها ، توسعه شبکه حمل و نقل عمومی ، کیفی سازی خودروها و نیز رقابت پذیری سالم و رفع انحصار نماید تا راهگشایی بر اقتصاد کشور باشند.

وی گفت : قطعا امروز افزایش تولید تنها راهکار بهبود شرایط خودروسازان نیست و باید کیفیت نیز به طور جدی تر در این حوزه دنبال شود تا آثار و نتایج آن در بورس و رشد شاخص سهام و سرمایه گذاری در این صنعت نیز متبلور شود.

وی اظهار داشت : ابهام  در اقتصاد به میزانی افزایش یافته که سرمایه گذار را مستاصل کرده است از سویی وعده های محقق نشده مسئولین مبنی بر تزریق نقدینگی و ورود بانک ها و در حد حرف باقی ماندن بسیاری از وعده یقینا موجب سلب اعتماد سرمایه گذاران خواهد شد.

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"