کد خبر: ۳۰۹۱۷۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۸ - ۰۹ خرداد ۱۳۹۴
گروه بین الملل: تاتا موتور هند، مالک برند لوکس جگوار لندروور، عموما به دلیل فروش برند JLR با کاهش شدید میزان سوددهی مواجه شد.

افت درآمدهای بزرگترین خودروساز هند

گروه بین الملل: تاتا موتور هند، مالک برند لوکس جگوار لندروور، عموما به دلیل فروش برند JLR با کاهش شدید میزان سوددهی مواجه شد.

به گزارش خبر خودرو، بزرگترین خودروساز هند اعلام کرد میزان سود خالص سه ماهه منتهی به مارس با 56% کاهش به کم ترین مقدار خود از سال 2002 تا کنون رسید.

در پی این افت شدید میزان ارزش سهام تاتا 5% سقوط کرد. این شرکت اعلام کرد در پی تاثیر پذیری کلی گروه از عدم فروش مناسب برند جگوار لندروور در چین امکان دستیابی به برنامه احیای وضعیت شرکت امکان پذیر نیست. چرا که در حال حاضر بیش از 80% درآمدهای کلی تاتا از این برند تامین می شود.

البته کارشناسان عقیده دارند به زودی شاهد احیای قریب الوقوع تجارت داخلی خودرو در هند باشیم. البته این در حالی است که کاهش رشد فروش چین همچنان بخشی از نگرانی خودروسازان این کشور محسوب می شود.

گفتنی است در چین اکثر خودروسازان تحت فشار  کاهش رشد اقتصادی و عدم اقبال مشتریان به بازار مجبور به شکستن قیمت ها شده اند که البته در شرایط فعای مسئله ای عادی است.

از سوی دیگر تاتا که فروش قابل وجهی از جگوار لندروور را در چین دارد با مشکل حاشیه سود مواجه شده و این امر تاثیر مستقیمی بر روی درآمدهای آن داشته است.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"