کد خبر: ۳۰۹۱۹۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۶ - ۰۹ خرداد ۱۳۹۴
به گزارش خبر خودرو ، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در خصوص انجام تعهدات دولت نسبت به حمل و نقل عمومی گفت: نزدیک به 90% حمل و نقل ما از طریق حمل و نقل زمینی صورت می پذیرد و ناوگان های دیگر ما مانند ناوگان های هوایی و دریایی تعریف چندانی ندارند.

دولت برای توسعه و پیشرفت حمل و نقل عمومی کمکی نکرده است

به گزارش خبر خودرو ، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در خصوص انجام تعهدات دولت نسبت به حمل و نقل عمومی گفت: نزدیک به 90% حمل و نقل ما از طریق حمل و نقل زمینی صورت می پذیرد و ناوگان های دیگر ما مانند ناوگان های هوایی و دریایی تعریف چندانی ندارند.

سید احسن علوی در ادامه گفتگو با خبرنگار خبر خودرو گفت: دولت باید تلاش کند تا در این بخش ها نیز پیشرفت داشته باشد و واقعیت این است که ما حتی در بخش مترو که یک وسیله حمل و نقل عمومی است نیز پیشرفت نداشته ایم و  دولت برای توسعه و پیشرفت آن کمکی نکرده است .

وی افزود:  متاسفانه در سالهای اخیر مترو تقریبا به فراموشی سپرده شد در حالی که در شهری مانند تهران مترو بهترین راه برای کاهش ترافیک و آلودگی هوا  است . ولی متاسفانه دولت در بخش خدمات رسانی بعضی از مسائل را به سوی سیاست هول می دهد و این موضوع فقط به زیان مردم است. از این سو گران شدن سوخت نیز خود آسیب فراوانی به حمل و نقل وارد کرد که باز هم در این مورد مردم دچار آسیب شدند .

وی در ادامه اظهار داشت : ما در بخش هوایی ناوگان آسیب دیده ای داریم ، در بحث حمل و نقل زمینی یا عمومی نیز بحث جاده ها را داریم که دیگر جواب گوی این حجم ترد وسایل نقلیه نیست و از سوی دیگر دولت آنطور که باید و شاید توجهی به این موضوع ندارد. چنانچه ما فقط بخش اعتبارات را در نظر بگیریم قبول داریم که به لحاظ اعتباری عقب هستیم که تمام این مسائل به بحث مدیریت بر می گردد .

سید احسن علوی در پایان خاطر نشان کرد: به هر حال انتظار داریم دولت باید نگاه ویژه ای به بخش حمل و نقل  داشته باشد و در مجموع برنامه جامع و کاملی برای این بخش داشته باشد .

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"