کد خبر: ۳۰۹۲۱۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۳ - ۰۹ خرداد ۱۳۹۴
خبرآنلاین: جهانگیر الماسی درباه‌ی تاثیر حرف های سلحشور بر آنجلینا جولی می‌گوید شاید او و سلحشور مامور تغییر این بازیگر آمریکایی بوده‌اند.

جهانگیر الماسی در آیین نکوداشت ۳۳ سال فعالیت هنری فرج‌الله سلحشور گفته بود که صحبت‌های سلحشور درباره وضعیت بازیگران زن روی آنجلینا جولی تاثیر گذاشت و باعث شد که او حتی در بازی کردن در فیلم‌هایش تغییر نگاهی داشته باشد و از این جهت به سلحشور تبریک گفت.

اما انعکاس این سخنان در سایت‌های مختلف خبری واکنش تند و حاکی از تعجب خوانندگان این مطلب را در پی داشت. او در گفت‌وگو با خبرآنلاین درباره این اتفاق سخن گفت:

آقای الماسی، ماجرای حرفی که در مراسم بزرگداشت آقای سلحشور زدید واقعا چه بود؟


راستش من خیلی از واکنش مردم تعجب کردم. از این که بدون خواندن حرف‌های من شروع به فحاشی می‌کنند. من اتفاقا کسی هستم که همیشه برای افکار، اندیشه و عقاید دیگرن احترام قائلم و وقتی سلحشور به بچه‌های سینما تاخت از او انتقاد کردم و گفتم باید سخنانش را تعدیل کند. حتی گفتم همکاران ما بسیار شریف و درست هستند و در همه صنوف آدم‌های نادرست پیدا می‌شود ولی در کار ما این طور نیست. در خصوص خانم جولی تا جایی که یادم است واکنشش نسبت به سخنان سلحشور جالب بود چون ما خانواده او را می‌شناسم.

پدر ایشان از بازیگران بسیار خوب سینما است و «کابوی نیمه شب» او از یادم نمی‌رود. بازی چند تن از نزدیکان ایشان در تئاتر برادوی را هم روی صحنه دیده‌ام و به هر حال با خانواده‌اش آشنایی دارم. ایشان در اثر صحبت‌های سلحشور عکس‌العمل تندی نشان دادند و همین باعث تحسین من شد چون دیدم یک زن دارد از شرافت خود دفاع می‌کند. او گفت من ممکن است که خودم نتوانم به ایران بیایم ولی از همسرم برد پیت خواهم خواست که به ایران بیاید و به شدت با سلحشور برخورد کند و حتی او را کتک هم بزند. به خصوص چون آن زمان باردار بودند من از این واکنش ایشان خیلی خوشم آمد چون یک نوع غیرت شرقی از خود نشان داد.

 به این هم بسنده نکرد و باز هم در این باره صحبت کرد. بعد هم اصلا فایل فعالیت‌های‌شان را عوض کردند و از بازیگری فاصله گرفتند و به سراغ فیلمسازی رفتند. حتی بعد از آن اتفاق در دو فیلم بد هم بازی کردند اما من دیدم که پوشش خود را رعایت کرده‌اند و دو فیلم هم در بوسنی و ترکیه ساختند که البته در آن منافع کشور خودش آمریکا را دنبال کرده بود که کار درستی هم هست. یعنی از او که نمی‌شود انتظار داشت بیاید منافع ما را دنبال کند. از این منظر هم رفتار ایشان برای ما قابل اعتناست که به دنبال منافع ملی خود باشیم و آن را همیشه در نظر بگیریم.

یعنی شما فکر می‌کنید که سخنان آقای سلحشور درباره وضعیت بد بازیگران زن سینما، باعث شده که آنجلینا جولی تغییر رویه دهد؟

بله و تعجب می‌کنم چرا همچین برخوردی دارد صورت می‌گیرد. ببینید! این رفتار درست نیست. یک کسی بود که هر روز بر روی سر حضرت رسول خاکستر می‌ریخت. یک روز حضرت دیدند که از او خبری نیست. پیگیر شدند و فهمیدند که او مریض شده به همین خاطر هم به عیادتش رفتند و همین کار باعث شد که آن طرف مسلمان شود. از این منظر باید به حضور من نگاه کنید. وقتی یک نفر بیمار است و بیماری حادی هم دارد همه باید یک بار دیگر به تعریف زندگی نگاه کنیم ببینیم تقدیر چه بازی‌هایی می‌کند. ببینیم که این زندگی چقدر کوتاه و بی ارزش است.

 یک جمله و حرف سلحشور باعث شد که آدمی زندگی‌اش را عوض کند. اگر سلحشور با تعدیل در سخن و با میانه‌گرایی این حرف را می‌زد شاید آنجلینا جولی این عکس‌العمل را نشان نمی‌داد و مسیر زندگی‌اش عوض نمی‌شد. چون آنها با آن فرهنگ اومانیستی که دارند خیلی از معیارهای اخلاقی ما را نمی‌فهمند اما این را می‌فهمد که ممکن است عریان شدنش به واژگان بدی منجر شود. از سوی دیگر ایشان یک مادر است و برخورد من مسلمان با او می‌تواند آینده را جور دیگری تعبیر کند.

منظور شما از این حرف‌ها چه بود؟


منظورم این است که این اتفاقات هشدار به همه ماست. درباره تقدیر و بازی زندگی و بازیگوشی هستی وگرنه من می‌توانستم در آن مجلس حرف‌هایم را به دعای خیر و تعریف از یوسف پیامبر محدود کنم. وقتی فحاشی‌ها را دیدم به فکر فرورفتم و به خودم گفتم تو اگر ساکت باشی و فقط به دنبال منافع خود و پول و سود باشی شاید خیلی خوب و راحت بتوانی زندگی کنی ولی این بی‌تفاوتی جایی در هستی دارد.

این فحاشی‌ها مهم نیست. یک تار موی سر مردم خیلی مهم‌تر از زندگی من است ولی کاش کمی فکر کنند و ببینند این بچه کوچک این سرزمین چه می‌گوید؟ آیا فحاشی و فحشا را تایید می‌کند یا منظور دیگری دارد؟ ما در فرهنگی زندگی می‌کنیم که یک نقطه محرم را مجرم می‌کند و این خیلی چیز بزرگی است.

این که آنجلینا جولی به خاطر حرف‌های سلحشور زندگی‌اش را عوض کرده برداشت شخصی شماست یا مثلا خود آقای سلحشور به شما این را گفته‌اند؟

ببینید من آدم زنده‌ای هستم و با رسانه‌ها زندگی می‌کنم. سلحشور حدود سه سال پیش این حرف را زد. خانم جولی ۹ ماه بارداری خود را می‌گذراند و طی این مدت جواب او را می‌داد که آن دوران بارداری خیلی هم مورد احترام من بود چون داشت یک انسان را به جهان اضافه می‌کرد. ایشان پابند زندگی با برد پیت است که این هم برای من قابل احترام است. طی این مدت او از زبان تن برای حضور در فیلم‌ها استفاده نکرده است.

 من این نکته را در دو فیلم ایشان که اتفاقا آن ور آب و در سینما هم دیدم، مشاهده کردم. خیلی پوشیده لباس به تن کرده بودند و در یکی از فیلم‌های‌شان هم که اصلا جادوگر بود. بعد هم که رفت سراغ کارگردانی که در عین حفظ منافع امریکا موضوعی انسانی داشتند. این به نظرم نکته جالبی بود و با خودم گفتم شاید اگر سلحشور با زبانی نرمتر این حرف‌ها را می‌زد شاید هرگز این تاثیر را نمی‌دیدیم.

با خودم فکر کردم چرا از زبان سلحشور باید مشخصا نام آنجلینا جولی برده شود؟ چرا از بین این همه بازیگر زن او به نام جولی اشاره کرده است؟ و به این نتیجه رسیدم گاهی ما ماموریتی داریم که خودمان از آن خبر نداریم. شاید آن بنده خدا جایگاه دیگری باید نزد خدا داشته باشد و سلحشور که آن حرف‌ها را زد و من که به این موضوع دامن زدم مامور این کار بوده‌ایم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"