کد خبر: ۳۰۹۴۶۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۶ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۴
به گزارش خبر خودرو، انجمن صادر کنندگان صنعت خودرو کشور ترکیه متشکل از مدیرعامل این موسسه و مدیر گروه اداره کل صادرات وزارت اقتصادی کشور ترکیه به همراه اعضای ارشد انجمن و 30 نفر از مدیران بزرگترین قطعه سازان زیر مجموعه این انجمن از کشور ترکیه، با هدف ایجاد و شناسایی فرصت های همکاری دوجانبه با گروه خودرو سازی سایپا به ایران سفر کردند و از سایپا بازدید کردند.

بازدید هیات ترکیه ای از خط تولید شرکت سایپا

به گزارش خبر خودرو،  انجمن صادر کنندگان صنعت خودرو کشور ترکیه متشکل از مدیرعامل این موسسه و مدیر گروه اداره کل صادرات وزارت اقتصادی کشور ترکیه به همراه اعضای ارشد انجمن و 30 نفر از مدیران بزرگترین قطعه سازان زیر مجموعه این انجمن از کشور ترکیه، با هدف ایجاد و شناسایی فرصت های همکاری دوجانبه با گروه خودرو سازی سایپا به ایران سفر کردند و از سایپا بازدید کردند.

  در ابتدای این برنامه و در قالب جلسه ای مشترک مباحث امکان سنجی واردات و صادرات قطعات و مجموعه های خودرویی به کشور ترکیه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفته شد.

در این مراسم علیرضا اوکتای رئیس انجمن صادر کنندگان صنعت خودرو ترکیه و هیات همراه، ضمن بازدید از خطوط تولید شرکت سایپا گفت: تعامل های سازنده می تواند جایگاه صنایع خودرو سازی و قطعه سازی دو کشور را ارتقا بخشد.

وی افزود: شرایط تولید در ایران و ترکیه از تشابهات زیادی برخوردار است و همچنین از لحاظ فنی و مهندسی و تکنولوزی به هم نزدیک هستند که این موضوع می تواند زمینه ساز همکار های مفیدی در آینده باشد.

اوکتای تصریح کرد: گروه خودروسازی سایپا و شرکت های مطرح ترکیه ای با تعامل و همکاری های تکنیکی می توانند آخرین  دانش فنی و تکنولوژی موجود و کاربردی را جهت رشد و پویایی در صنعت دو کشور انتقال دهند.

وی به فضای جدید بازار کسب کار جهانی اشاره کرد و گفت: همکاری در تجارت دو طرفه می باشد و تبادل تجربه و دانش فنی باعث هم افزایی در زمینه فنی و مالی می شود و همچنین دو کشور ایران و ترکیه از ویژگی و توانمندی های خاصی در زمینه ساخت قطعه و تولید خودرو برخوردار می باشند که این موضوع برای طرفین مفید است.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه تکنولوژی و دانش فنی در صنایع خودرو سازی بسیار گسترده است، دو کشور باید با استفاده از تجارب خودرو سازان موفق و دانش فنی روز دنیا،  خود را در سطح منطقه و جهان از لحاظ کیفی و کمی ارتقاء دهند.

رئیس انجمن صادر کنندگان صنعت خودرو ترکیه در پایان گفت: هدف ما از تعامل و ارتباط سازنده با خودروسازان موفق این است که با مشاهده توانمندی های آنها، مشکلات خود را برطرف کنیم و امیدوارم گروه خودرو سازی سایپا و شرکت های مطرح خودرو سازی و قطعه سازی کشور ترکیه با همکاری های همه جانبه ،زمینه های تبادل اطلاعات فنی و مهندسی و تکنولوژی فراهم شود و بیش از پیش سطح همکاری و مشارکت را افزایش دهیم.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"