کد خبر: ۳۰۹۴۶۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۸ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۴
به گزارش خبر خودرو، رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به لزوم ارتقای فر هنگ ترافیک گفت : در این راستا اقداماتی را دولت و شهرداری باید انجام دهند و انتظار می رود شهروندان نیز رفتارهای ترافیکی صحیح را گسترش دهند.

لزوم گسترش رفتارهای ترافیکی صحیح توسط شهروندان

به گزارش خبر خودرو، رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به لزوم ارتقای فرهنگ ترافیک گفت : در این راستا اقداماتی را دولت و شهرداری باید انجام دهند و انتظار می رود شهروندان نیز رفتارهای ترافیکی صحیح را گسترش دهند.

اقبال شاکری در ادامه گفتگو با خبرنگار خبر خودرو، اظهار داشت : باید آموزش های صحیح و استفاده از وسایل نقلیه عمومی را گسترش دهیم و رعایت آیین نامه های حمل و نقل و خطوط سفید برای افراد باید شاخص رانندگی باشد و افرادی که در طول سال کمترین جریمه را دارند تشویق شوند.

وی افزود: یکی از دلایل ترافیک سنگین در خیابان های شهر به دلیل عدم وجود ناوگان حمل و نقل به تعداد کافی و همچنین متناسب نبودن با استانداردهای لازم می باشد.

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به توسعه حمل و نقل عمومی خاطرنشان کرد: در حال حاضر طرح جامع حمل و نقل عمومی از کمیسیون عمران و حمل و نقل ترافیک ارائه شده است که طی 2 هفته آینده در کمیسیون تصویب شده و به صحن شورا ارجاع داده خواهد شد.

شاکری در خصوص موارد ذکر شده در طرح جامع حمل و نقل گفت : در این طرح مواردی شامل : ارتقاع خطوط بی آر تی به 11 خط فرا منطقه ای ، ارتقاع خطوط داخل شهر و حومه شهر بالای 500 کیلومتر ، ناوگان اتوبوسرانی به 11 هزار دستگاه افزایش یابد ، احداث پارکینگ های اطراف رینگ فرامنطقه ای حدود 160 هزار و کاهش پارکینگ های حاشیه ای مطرح  شده است.

وی با اشاره به لزوم اجرای طرح جامع ترافیک تهران افزود: براساس این طرح باید 75 درصد از سفرهای درون شهری توسط حمل و نقل عمومی صورت گیرد در حالی که هم اکنون این رقم براساس اعلام مسئولین شهری 59 درصد است البته موانع و کم و کاستی هایی در تامین اعتبارات وجود دارد که امید است با کمک دولت و شهرداری نیز این سهم افزایش یابد.

وی در ادامه تصریح کرد: همچنین دولت سهم خود را از نوسازی ناوگان اتوبوسرانی 85 درصد و مترو 50 درصد است که مدت 5 سال است که پرداخت نشده است و امید است هر چه زودتر پرداخت شود.

شاکری همچنین به تاثیر توافقات بر وضعیت حمل و نقل عمومی اشاره کرد و گفت :  توافقات صورت گرفته تاثیر چندانی بر حمل و نقل عمومی نخواهد داشت.

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"