کد خبر: ۳۰۹۴۶۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۴ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۴

دستاوردهاي وزارت صنعت در عرصه اقتصاد مقاومتي

به گزارش گروه صنعت خبرخودرو ، سخنگوی دولت گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت در اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی را تشریح کرد و گفت : تلاش برای افزایش نرخ رشد تولید، افزایش صادرات و کاهش واردات در اولویت است.

محمدباقر نوبخت در جلسه هفتگی با خبرنگاران با بیان اینکه در هفته گذشته مقام معظم رهبری بار دیگر بر اقتصاد مقاومتی و ضرورت مقاوم کردن اقتصادمان در برابر تکانه های خارجی تأکید کردند ، گفت : بعد از ابلاغ سیاست اقتصاد مقاومتی از سوی ایشان به تک تک دستگاه ها اعلام کردیم که کدامیک از 24 بند این سیاست ها متوجه آن وزارتخانه است و برنامه های آن وزارتخانه را در شورای اقتصاد تصویب کردیم و حالا بعد از یک سال، گزارش عملکرد آنها را دریافت می کنیم.

وی افزود: بندهای متوجه وزارت صنعت، معدن و تجارت معطوف به رشد تولید، افزایش صادرات و کاهش واردات است تا مناسبات بازارهای اقتصادی کشور را با اتکا به توانمندی داخلی تنظیم کنیم.

نوبخت اظهار داشت : بر اساس گزارش این وزارتخانه، از زمان ابلاغ این سیاست ها در سال 93 تا پایان این سال، افزایش تولید در قسمت فولاد خام 7.04 درصد، در بخش محصولات فولادی 2.3 درصد و در انواع خودروی سواری 55.9 درصد بوده است.

وی افزود: در همین مدت همچنین 27 هزار دستگاه خودرو صادر شد که رشد 190 درصدی نسبت به سال قبل از آن نشان می دهد.

سخنگوی دولت گفت : همچنین صادرات کشور 2.3 درصد رشد نشان می دهد.

نوبخت با بیان اینکه واردات به کشور در این مدت کاهش یافته است ، افزود: برای مواد اولیه و واسطه ای یک درصد و برای مواد مصرفی 30 درصد کاهش واردات داشته ایم.

سخنگوی دولت گفت : صادرات غیرنفتی در 7 ماهه پارسال 19 درصد رشد داشت و به 26.9 میلیارد دلار رسید.

وی افزود: محصولات پتروشیمی نیز با رشد 32 درصدی به 14.2 میلیارد دلار در سال 93 افزایش یافت.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"