کد خبر: ۳۰۹۴۷۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۸ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۴
به گزارش خبر خودرو، مشاور اقتصادی و سرمایه گذاری استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راه اندازی قطب خودروسازی در منطقه سیستان گفت : همچنان تلاش و اقدامات لازم برای ایجاد قطب خودروسازی در این منطقه در جریان است اما تاکنون این پروژه به نتیجه نهایی نرسیده و مستلزم زمان بیشتری جهت اجرایی شدن است.

جاذبه بازار نیم میلیاردی و تلاش خودروسازان اروپایی  برای سرمایه گذاری در ایران

به گزارش خبر خودرو، مشاور اقتصادی و سرمایه گذاری استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راه اندازی قطب خودروسازی در منطقه سیستان گفت : همچنان تلاش و اقدامات لازم برای ایجاد قطب خودروسازی در این منطقه در جریان است اما تاکنون این پروژه به نتیجه نهایی نرسیده و مستلزم زمان بیشتری جهت اجرایی شدن است.

بهرام شهریاری در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو افزود : در حال حاضر تلاش برای جذب سرمایه گذاران و راه اندازی این قطب خودروسازی در منطقه سیستان ادامه دارد و تاکنون با یکی دو خودروساز بزرگ و معتبر جهانی جهت همکاری و سرمایه گذاری مشترک مذاکراتی صورت گرفته است.

وی با اشاره به حضور مستمر شرکتهای خودروساز مطرح جهانی در ایران تصریح کرد : در شرایط کنونی حضور شرکتهای خودروساز اروپایی و آمریکایی در کشور بی جهت نیست و همگی نشان از آینده مثبت مذاکرات دارد هر چند افت و خیزهایی در جریان مذاکرات هسته ای وجود دارد که این مسلما در روند کار طبیعی بوده اما پیش بینی می شود در مذاکرات اخیر نتیجه مثبتی حاصل شود.

وی اظهار داشت : هر چند در این رفت و آمدها ، مذاکرات و صحبت هایی با شرکتهای اروپایی صورت گرفته است اما قطعا در این جریان کسانی پیشتاز خواهند بود که از هم اکنون برنامه ریزی و اقدام نمایند.

وی با ابراز خوش بینی نسبت به آینده مذاکرات و همکاری با شرکتهای بزرگ اورپایی و آمریکایی در حوزه خودروسازی تاکید کرد : امروز ایران صرفا یک  کشور 70 یا 80 میلیونی نیست بلکه با کشورهای اطراف  یک بازار نیم میلیاردی است طبعا در این بازار تنها کشوری که زیرساخت های لازم را برای  توسعه خودروسازی دارد و از استقلال مناسب برخوردار است ایران است .

مشاور اقتصادی و سرمایه گذاری استاندار سیستان و بلوچستان اظهار داشت : ضمن اینکه ایران از نیروی جوان و تحصیلکرده خوبی برخوردار است به همین جهت برای بازسازی این منطقه بزرگ خاورمیانه شرکتهای اروپایی و آمریکایی و حتی چینی نمی توانند از دور نسبت به ساختن و جذب و این بازار اقدام کنند به همین جهت ناگزیرند تا جایی را به عنوان هاب منطقه داشته باشند که در این جریان به نظر نمی رسد که هیچ کشوری مثل ایران بتواند این نقش را بازی کند.

شهریاری با اشاره به نتیجه مذاکرات اخیر بر صنعت خودرو گفت : در صورت مثبت بودن مذاکرات  اخیر قطعا این موضوع بر جریان صنعت خودرو تاثیر خوبی خواهد داشت این در حالی است که بسیاری از شرکتهای خودروساز حتی شرکت پژو بارها اعلام کرده که ایران یکی از مشتریان مهم آنهاست و در ایران بازار خوبی را دارد و در این تحریم ها ضرر بزرگی کرده اند.

وی گفت : درصورت کسب نتیجه مثبت تحولات خاصی در صنعت خودرو رخ خواهد داد و شرکتهای خودروساز شرکای خارجی بسیار خوبی را پیدا خواهند کرد از سویی تیراژ خود در ایران به تیراژاقتصادی قابل قبولی تبدیل خواهد شد.

وی تاکید کرد : امروز تیراژ و تنوع تولیدی که در داخل وجود دارد اصلا توجیه پذیر نیست این در حالی است که در گذشته  یک و نیم میلیون خودرو در بهترین شرایط تولید می گردید که امروز صورت نمی گیرد بنابراین با کسب نتیجه مثبت مذاکرات به نظر می رسد تحولات بزرگ و چشم گیری را در صنعت خودرو شاهد بوده از سویی با مسیر صادرات نیز تسهیل شود.

وی گفت : ایران یکی از کشورهای لوکال است که هزینه تولید در آن پایین است بنابراین به صرفه است که در ایران چه در بحث قطعه سازی و خودروسازی  تولید و سپس صادر شود .

وی با اشاره به تاثیر مثبت مذاکرات بر صنعت قطعه سازی کشور تاکید کرد : قطعا این مساله در حوزه قطعه سازی ملموس تر خواهد بود.

وی گفت : امروز اگر قدم ها در جریان راه اندازی قطب سوم آهسته است به دلیل جریان مذاکرات است که قطعا با نتیجه مثبت قدم ها محکم تر و سریع تر خواهد شد.

وی افزود : البته نباید به موضوعات پساتحریم بی توجه بود بحث افزایش واردات و سرمایه گذاری های بدون برنامه و توجه به رشد متوازن در کل کشور و همچنین بحث های محیط زیستی از جمله تبعاتی است که  باید در این ارتباط برنامه ریزی درستی صورت گیرد .

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"