کد خبر: ۳۰۹۴۷۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۰ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۴

ایران پایگاه تولید و صادرات خودرو به منطقه

به گزارش گروه صنعت خبرخودرو ، رئیس سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران گفت: فضای موجود و دستاوردهای دو سال اخیر دولت نشان دهنده امیدواری زیادی برای افزایش سرمایه گذاری های داخلی و خارجی در حوزه های مختلف به ویژه در بخش معدن است. 

 

محمد خزاعی افزود: یکی از موضوع های مهم در جذب منابع خارجی ثبات اقتصادی و سیاسی است که ایران هر دو مولفه را دارد.

وی اضافه کرد: در بخش معدن ایران به علت مزیت های فراوانی که دارد و همچنین به علت تلاش های خوب ، زمینه های مناسبی برای جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی فراهم است.

خزاعی گفت: البته در بخش قوانین و مقررات و امکاناتی که وزارت اقتصاد و سازمان سرمایه گذاری می توانند ارائه کنند قوانین گویاست و تضمین های لازم برای امنیت سرمایه گذاری قید شده است.

وی افزود: به طور اعجاب انگیزی شاهدیم بسیاری از شاخص های اقتصادی در ایران حتی در شدیدترین دوران تحریم در دو سال گذشته از رشد خوبی برخوردار بود که همین عامل در کنار فضای جدید سیاسی موجب شد کسانی که در شرایط تحریم در ایران سرمایه گذاری کردند به ادامه کار رغبت بیشتری پیدا کنند و حتی مواردی را شاهد بودیم که سرمایه گذاران سود حاصل از سرمایه گذاری را دوباره در ایران سرمایه گذاری می کنند.

خزاعی گفت: آن دسته از سرمایه گذاران خارجی که نگرانی هایی از تحریم بابت سرمایه گذاری در ایران داشتند در طول یک سال اخیر، مراجعات، مراودات و طراحی های خود را برای کار در ایران آغاز کردند و یکی از بزرگترین شرکت های خودروسازی دنیا اعلام کرد که ایران را به عنوان پایگاه تولید و صادرات اتومبیل به کشورهای منطقه در نظر گرفته است.

وی افزود: چشم انداز بسیار مثبت است که امیدوارم در آینده نزدیک شاهد تبلور و ظهور عملی این درخواست ها باشیم.

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"