کد خبر: ۳۰۹۶۱۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۸ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۴
به گزارش خبر خودرو ، یک کارشناس صنعت خودرو گفت : امروز اصلی ترین مبحث در صنعت خودرو کیفیت و ایمنی است که چنانچه این دو موضوع در کنار یکدیگر قرار گرفته و ارتقاء یابند مسلما شاهد توسعه صنعت خودرو ایران خواهیم بود.

گزینه های مغفول مانده در صنعت خودرو ایران

به گزارش خبر خودرو ، یک کارشناس صنعت خودرو گفت : امروز اصلی ترین مبحث در صنعت خودرو کیفیت و ایمنی است که چنانچه این دو موضوع در کنار یکدیگر قرار گرفته و ارتقاء یابند مسلما شاهد توسعه صنعت خودرو ایران خواهیم بود.

امرالله امینی در گفتگو با خبر خودرو افزود : در صورتی که همه عوامل موثر در کیفیت به صورت هماهنگ و و همزمان با یکدیگر ارتقاء یابند مسلما کیفیت تولیدات خودروسازان داخلی ارتقاء خواهد یافت.

وی  در ادامه با اشاره به تاثیر تکنولوژی تولید قطعات در رشد کیفی خودروهای داخلی خاطر نشان کرد : برای رشد و ارتقای کیفیت در صنعت خودرو باید به صنعت قطعه سازی و کیفیت در این بخش توجه بیشتری شود در حالی که سال های اخیر بدلیل تحریم ها و مشکل نقدینگی، قطعه سازان با مشکلات زیادی مواجه شده اند.

وی تاکید کرد : البته در صورت نهایی شدن مذاکرات هسته ای خودروسازان برای دستیابی به تکنولوژی جدید و ارتقاء کیفی در صنعت خودرو داخل  باید با شرکتهای صاحب برند در دنیا همکاری و مشارکت نمایند و نسبت به داخلی سازی و تولیدات مشترک اقدام کنند.

وی در ادامه بر لزوم تلاش برای افزایش داخلی سازی در صنعت خودرو ایران تاکید و اظهار داشت  : صنعت خودرو برای دستیابی به اقتصاد مقاومتی باید در مسیر  داخلی سازی قدم های بلند تر و مستحکم تری بردارند قطعا با جدیت شرکتها در جهت داخلی سازی و توسعه بهره وری و کارایی در صنعت خودرو ، می توان شاهد رشد و پیشرفت بیشتری در خودروسازی کشور بود.

عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی کیفیت با توجه به همکاری خودروسازان داخلی با برخی از شرکتهای خارجی و امکان داخلی سازی برخی از برندهای خارجی در کشور، گفت : خودروسازان برای دستیابی به تکنولوژی جدید و ارتقاء کیفی در صنعت خودرو داخل  باید با شرکتهای صاحب برند در دنیا همکاری کرده و نسبت به داخلی سازی آنها اقدام کنند.

امینی افزود : خودروسازی ایران برای دستیابی به رشد و توسعه نیازمند توجه و حمایت واقعی دو لت هستند در حالی که در چند سال گذشته به نظر می رسد که این صنعت رها شده و مورد حمایت جدی قرار نگرفته است .

وی در ادامه به سبقه خودروسازی ایران و حجم تولید خودرو در کشور گفت : خودروسازان داخلی برای رشد و توسعه این صنعت باید تلاش نمایند تا از محصولات و برندهای معتبر جهانی برای تولید و داخلی سازی استفاده کنند.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"