کد خبر: ۳۰۹۶۷۳
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۹ - ۱۵ خرداد ۱۳۹۴

مشکلات حاصل ازافزایش قیمت بنزین ناشی از اجرای ناقص قانون است

به گزارش خبر خودرو ، عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت : در صورتی که  قانون هدفمند سازی یارانه ها به طور کامل اجرا شود مشکلات ناشی از افزایش قیمت بنزین حل خواهد شد.

بهروز نعمتی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو، با توجه به تصویب  قانون هدفمندسازی یارانه ها در مجلس هشتم افزود :  بر اساس این قانون باید قیمت  سوخت  تا 95 درصد قیمت  فوب خلیج فارس  برسد و از این محل باید حدود 50 درصد به اقشار کم درآمد کمک نقدی شود.

وی اظهار داشت : البته از 50 درصد باقی مانده حدود 10 درصد باید در  اختیار دولت و 40 در صد نیز برای  تنظیم  بخش صنعت ، معدن و کشاورزی و در واقع بخش هایی که  نیاز است اختصاص یابد تا آنهااز حمایت هدفمندسازی یارانه ها برخوردار شوند.

وی تاکید کرد :  یکی از دغدغه هایی که امروز وجود دارد عدم اجرای کامل قانون هدفمند سازی یارانه هاست بنابراین اگر امروز دولت تصمیم به افزایش قیمت بنزین گرفته است بخشی از قانون  هدفمندسازی یارانه ها را اجرا کرده اما بخش دیگری که در خصوص تنظیمات بخش صنعت و معدن و کشاورزی ست انجام نشده است.

وی اظهار داشت : دولت باید به فکر این باشد که بخش دیگر از هدفمندسازی یارانه ها را اجرایی کند یعنی افراد نیازمند را شناسایی و کمک های لازم در این بخش  را داشته باشد و 40 درصدی را که باید به بخش های صنعتی و معدنی کمک نماید را انجام دهد و 10 درصد را هم در صورتی که نیاز است به ناوگان حمل و نقل کمک نماید.

وی گفت : تا زمانی که بخشی از قانون اجرا شود و بخشی از آن عملیاتی نشود مشکلات در کشور وجود خواهد داشت.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورا اسلامی با توجه به تصمیم افزایش قیمت بنزین توسط دولت اظهار داشت :  بخشی از اقدام دولت در این راستا درست است اما باید کل قانون توسط دولت اجرا شود نه بخشی از آن .

نعمتی در خصوص افزایش یکباره قیمت بنزین گفت :  البته اجرای قانون یکباره و دوباره ندارد و باید به طور کامل اجرایی شود الان بخشی از آن اجرا شده که موجب دغدغه و نگرانی مردم است اما چنانچه بخش دیگری از آن که اجرایی نشده عملیاتی شود هم  تولیدکننده از هدفمندسازی یارانه ها می تواند استفاده کند  و هم ناوگان حمل و نقل عمومی و ضمن اینکه اقشار آسیب پذیر بیشتر آسیب خواهند دید.

وی افزود : دولت باید اقشار آسیب پذیر را شناسایی کند اگر هدفمند سازی اجرایی می شود باید یارانه ها به اقشار آسیب پذیر پرداخت شود .

وی تاکید کرد : در صورتی که  قانون هدفمند سازی یارانه ها به طور کامل اجرا شود مشکلات ناشی از افزایش قیمت بنزین حل خواهد شد.

نماینده  اسد آباد در خانه ملت همچنین در خصوص تاثیر افزایش قیمت بنزین بر بازار خودرو افزود : امروز به دلیل بازار یک طرفه ای که در خودروسازی کشور وجود دارد قطعا این مساله در تولید خودرو اثر نخواهد داشت چرا که  نیاز بازار و میزان تولید مشخص است بنابراین افزایش قیمت بنزین تاثیر چندانی در قیمت و بازار خودرو نخواهد داشت.

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"