کد خبر: ۳۱۰۰۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۷ - ۰۸ آذر ۱۳۸۶

حذف سهميه بندی بنزين تا پايان سال 87

به گزارش خبرخودرو ، رئیس‌ جمهوری اسلامی ایران از حذف سهمیه بندی بنزین تا پایان سال 87 خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرخودرو ، آقای احمدی‌نژاد در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی درباره وضع سهمیه‌بندی بنزین افزود: دولت به سرعت در حال تلاش برای افزایش جایگاههای گاز و خودروهای گاز سوز درکشور است و براساس برنامه‌ریزی های انجام شده در تلاشیم تا پایان سال آینده سهمیه‌بندی بنزین را حذف کنیم.

وی با بیان اینکه ما می‌خواهیم از طرق مختلف این مصرف را کنترل کنیم پیش‌بینی کرد: حذف سهمیه‌بندی بنزین زودتر از پایان سال 87 انجام شود.

اقای احمدی‌نژاد تصریح کرد: ما پیش‌بینی می‌کردیم امسال 75 میلیون لیتر مصرف روزانه بنزین داشته باشیم که با افزایش‌هایی که ممکن بود صورت ‌گیرد، مصرف 85 میلیون لیتر را پیش‌بینی ‌کردیم اما با سهمیه‌بندی شاهد صرفه‌جویی خوبی بودیم و میزان مصرف بنزین به مقدار خوبی کاهش یافت.

رییس‌جمهور با بیان این که دولت تلاش می‌کند جایگاههای گاز را در کشور افزایش دهد گفت: زمانی که این امر محقق شود بسیاری از مشکلات موجود برطرف خواهد شد.

اقای احمدی نژاد درباره وجود بازار سیاه بنزین گفت: ایجاد این مشکل پیش‌بینی می‌شد، زیرا مصرف بنزین همه مردم به صورت یکسان نیست.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: ستاد تبصره‌ 13 تدابیری را درباره این مشکل درنظر گرفته است تا نیاز طبیعی مردم برطرف شود.

اقای احمدی نژاد ابراز امیدواری کرد: این مشکل تا سه - چهار ماه آینده برطرف ‌شود.

رییس‌جمهور با اشاره به اینکه دولت برنامه‌های دراز مدتی درباره مسئله بنزین در دستور کار خود دارد گفت: گسترش و توسعه جایگاههای سوخت گاز در کشور از جمله این برنامه هاست.

اقای احمدی نژاد در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره دانشگاه آزاد اسلامی و اینکه توقف فعالیت شما موجب نا امیدی دانشجویان شده است افزود: موضوع دانشگاه آزاد در دستور کار شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار می‌گیرد.

رئیس جمهور تصریح کرد: ما این موضوع را متوقف نکرده‌ایم و از نظر ما خاتمه‌ یافته نیست.

اقای احمدی نژاد خطاب به یکی از خبرنگاران که پرسید چرا اسامی برخی افراد را باتوجه به هشدارهایی که می دهید اعلام نمی کنید گفت: ما نمی‌خواهیم سختی‌های کار به مردم منتقل شود.

رئیس جمهور افزود: بیشتر مردم ایران متوجه هستند که در کشور چه می‌گذرد و ما نمی‌خواهیم به صورت دائم به مردم این گونه القاء شود که برخی نمی‌گذارند و سختی‌های کار را به آنان منتقل کنیم.

اقای احمدی نژاد گفت: دولت همه‌ توان خود را به کار می‌گیرد تا کار جلو رود و ممکن است برخی مواقع با اعلام اسامی یا یک موضوع جلوی این تخلف یا مسائل مربوط به آن گرفته شود، مانند آنچه که چندی پیش قرار بود اتفاق بیفتد.

رئیس جمهور تصریح کرد: چند وقت پیش قرار بود معامله‌ای رخ دهد که با اعلام آن از جانب ما جلوی آن گرفته شد اما بعضی مواقع نیز ممکن است اعلام آن، ضربه به فعالیت دولت در جلوگیری از مسائل این‌چنینی شود.

وی افزود: البته هنوز هم بعضی‌ها می‌گویند چرا ان مسئله را اعلام کردید، برخی مواقع اعلام این مطالب موجب ضربه زدن به فعالیت دولت است، خیلی جاها نیز نیاز به اعلام نیست زیرا ممکن است برخی مطالب را اعلام کنیم و شرایط سخت‌تر شود.

وی گفت: ما نمی‌توانیم بگوییم در کشورمان اعمال نفوذ وجود ندارد بعضی مواقع افراد به نسبت‌های گوناگون نفوذ دارند اما تلاش دولت این است که جلوی این اعمال نفوذها را بگیرد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
طراحی و تولید: "ایران سامانه"