کد خبر: ۳۱۰۰۸۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۱ - ۱۷ خرداد ۱۳۹۴

ماموریت و استراتژی کلان گروه خودروسازی سایپا در حوزه محیط زیست

به گزارش خبر خودرو، مدیرعامل گروه خودروسازی در پیامی به مناسبت هفته محیط زیست به تشریح چشم انداز، ماموریت و استراتژی کلان محیط زیستی گروه خودروسازی سایپا در حوزه محیط زیست پرداخت.

متن این پیام به شرح زیر است:

بسمه تعالی

رشد روزافزون آلودگی، تخریب محیط زیست و بروز بحران های پی در پی محیط زیست باعث شده است تا جامعه جهانی بیش از پیش به مفهوم توسعه پایدار توجه نموده و افکار عمومی خواستار وضع قوانین و الزامات محیط زیستی از سوی دولت ها و رعایت آن توسط همگان از جمله صنایع تولیدی شوند.

در ادبیات نوین صنعتی جهان شاید کمتر مبانی توسعه ای را می توان یافت که در آن از رعایت اصول توسعه پایدار و حفظ محیط زیست یاد نشود. هم اکنون شرکت های بزرگ خودروسازی دنیا رویکرد سبز خود را در جهت دستیابی به آرمان« همزیستی مسالمت آمیز انسان، خودرو و محیط زیست» گسترش داده اند.

لذا ضمن گرامی داشت روزجهانی محیط زیست (15 خرداد- 5 ژوئن ) و به منظور تحقق اهداف و برنامه های محیط زیستی صنعت خودرو در افق ایران 1404 ، چشم انداز، ماموریت و استراتژی کلان محیط زیستی به شرح ذیل تببین و ابلاغ می گردد:

چشم انداز: مدیریت سبز و تولیدپاک

ماموریت: پایش و انطباق کلیه فعالیت ها، محصولات و خدمات با قوانین و الزامات محیط زیستی

اهداف و استراتژی ها:

توسعه زیرساخت های محیط زیستی با رویکرد مصرف بهینه منابع و انرژی و اقدامات سازگار با محیط زیست در سه حوزه: الف زنجیره تامین ب- فرآیندهای تولید و پشتیبانی تولید ج- محصولات و خدمات پس از فروش

 توسعه ارتباطات درون و برون سازمانی با ذی نفعان و سازمان های تاثیرگذار و تاثیرپذیر

ارتقاء جایگاه برند محیط زیستی سایپا و ایجاد تصور مثبت در جامعه از منظر اقدامات محیط زیستی

علاوه بر این، همزمان با آغاز هفته محیط زیست برنامه های متعددی مرتبط به این حوزه توسط اداره محیط زیست گروه سایپا انجام خواهدشد که از جمله آن می توان به حضور رئیس سازمان محیط زیست شهر تهران در شرکت سایپایدک و برگزاری جلسه کارگروه محیط زیست سایپا در این شرکت اشاره کرد.

علاوه بر این روز دوشنبه نیز دوره بازآموزی فرآیند تصفیه فاضلاب صنعتی برای کارشناسان ادارات محیط زیست استان تهران و بازدید از تصفیه خانه صنعتی سایپا صورت می گیرد.

همچنین خانواده های سایپایی نیز با حضور در برنامه کوهپیمایی و پاک سازی کوهستان با مشارکت اداه کل محیط زیست تهران در ارتفاعات درکه حضور خود در این مناسبت را به نمایش خواهند گذاشت.

  

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"