کد خبر: ۳۱۱۱۶۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۶ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۴

رشد بخش صنعت و معدن مثبت است

به گزارش گروه صنعت خبرخودرو ، وزیر صنعت، معدن و تجارت با مثبت ارزیابی کردن عملکرد دولت در بخش صنعت و معدن در ۲سال گذشته ، گفت : در این مدت رشد منفی بخش صنعت و معدن ، مثبت شد. 

محمدرضا نعمت زاده افزود: در سال 92 روند منفی در بخش صنعت و معدن متوقف شد و در سال 93 رشد بخش صنعت و معدن به ترتیب 5 درصد و 10 درصد رشد مثبت داشت.

وزیر صنعت ، معدن و تجارت گفت: امسال نیز تلاش می کنیم در جاهایی که تولید کاهش داشت ، به افزایش تولید برسیم.

نعمت زاده با بیان اینکه هنوز نارسایی و کمبود در بخش صنعت و معدن کشور زیاد است ، افزود: هم اکنون واحدهای متوسط به بالا  شرایط خوبی دارند.

وی گفت: فعالیت برخی واحدها مانند فلزات پایه نیز به شرایط بین المللی بستگی دارد که باوجود رکود بین المللی ؛ تولید این واحدها کاهش نداشته است و به دنبال صاردات هستند.

وزیر صنعت ، معدن و تجارت با اشاره به رشد خوب تولید خودرو در سال 92 و رشد حدود 18 درصدی آن در 3 ماه ابتدای سال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل،‌ گفت: در 22 ماه دولت یازدهم ، 8 هزار واحد کوچک و متوسط نیمه تمام ، تکمیل و راه اندازی شده است.

نعمت زاده خاطرنشان کرد:‌ 5 میلیارد دلار هم برای طرح های نیمه تمام صنعتی بزرگ ،گشایش اعتبار شد و حواله ارزی داده شد و از محل فاینانس خارجی و صندوق توسعه ملی نیز برای طرح ها ، منابع تخصیص یافت که البته نیاز صنعت و معدن بیش از این هاست.

وزیر صنعت ، معدن و تجارت گفت: با این اقدامات چرخ صنعت و معدن را که سال ها راکد مانده بود به حرکت درآمد اما باید بیشتر تلاش کنیم.

نعمت زاده با تاکید بر توجه به تامین نیاز داخلی ، توسعه صادارت و ارتقای کیفیت در بخش صنعت و معدن کشور گفت: افزایش ارتباط صنعت و دانشگاه و توجه به شرکت های دانش بنیان از دیگر اقدامات در این وزارتخانه است.

وزیر صنعت ، معدن و تجارت با اشاره به راهبرد این وزارت خانه در حمایت از شرکت های دانش بنیان ، گفت: با همکاری معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور، تعداد زیادی واحد دانش بنیان شناسایی شد و نگاه ما به این واحدها به عنوان پیشران تولید و صادارت است.

نعمت زاده افزود:‌ ارزیابی من از عملکرد بخش صنعت و معدن کشور مثبت است اما همچنان کار زیاد پیش رو داریم.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"