کد خبر: ۳۱۱۲۵۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۲ - ۲۵ خرداد ۱۳۹۴

در حوزه خدمات پس از فروش خودروها آنچه که بر روی کاغذ است با واقعیت منطبق نیست

 

 به گزارش خبر خودرو، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت : متاسفانه آنچه در حوزه خدمات پس از فروش خودروها به روی کاغذ آمده با آنچه که واقعیت است منطبق نیست و همچنان فاصله زیادی تا ارائه خدمات پس از فروش مناسب در نمایندگی ها وجود دارد.

 

سید محمد بیاتیان در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو ، افزود : در شرایط کنونی به نظر می رسد خودروسازان باید برای کسب رضایت مشتریان تلاش بیشتری در ارائه خدمات پس از فروش مناسب داشته باشند چرا که همچنان جای کار بیشتری در این حوزه باقی است.

وی تصریح کرد : هر چند شبکه خدمات پس از فروش در شرکتهای خودروساز وجود دارد اما میزان رضایتمندی مشتریان از خدمات پس از فروش خودروها در کشور نسبی است.

وی اظهار داشت : البته خودروسازان نیز به این موضوع اذعان دارند که در حوزه خدمات پس از فروش و کسب رضایت کامل مشتریان باید فعالیت گسترده تری داشته باشند.

وی گفت : آنچه که می تواند رضایت مندی مشتریان را در حوزه خدمات پس از فروش به همراه داشته باشد توجه به موضوع مشتری مداری و تکریم ارباب رجوع است  هر چند در کنار این مساله به هر میزان کیفیت خودروهای  داخلی بالاتر برود باز هم در این زمینه همچنان حرف بیشتری برای گفتن وجود خواهد داشت.

وی در ادامه به خدمات پس از فروش خودروهای وارداتی در کشور پرداخت و اظهار داشت : البته در حوزه خودروهای وارداتی برخی از شرکتها نمایندگی هایی را در داخل کشور دارند اما برخی از این خودروهای وارداتی  از هیچ شبکه خدمات پس از فروشی در داخل برخوردار نیستند این در حالی است که دولت مصوب نموده که خودروهایی امکان ورود به داخل کشور را دارند که شبکه خدمات پس از فروش داشته باشند.

وی خاطر نشان کرد :  به عنوان نمونه برخی از خودروهای وارداتی تنها یکی دو نمایندگی و آن هم صرفا در مرکز کشور دارند  و در سراسر کشور نمایندگی های خدمات پس از فروش گسترده ای ندارند با توجه به اینکه تعداد قابل توجهی از تولیدات آنها وارد کشور می شود.

نماینده بیجار در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد : در حال حاضر خدمات پس از فروش خودروها در ایران منطبق با استانداردهای بین المللی نیست و علت آن هم این است که فعلا استانداردهای موجود در این حوزه مطابق با استانداردهای جهانی نیست البته در برخی بخش ها این انطباق وجود دارد اما همچنان در این زمینه راه زیادی باقی است.

بیاتیان افزود :از بخش هایی که باید نسبت به ارتقاء این استانداردها در حوزه خدمات پس از فروش تاکید و تصریح نماید به نظر می رسد سازمان استاندارد است که البته سازمان استاندارد به لحاظ رویه استانداردسازی در بخش های مختلف همچنان فاصله زیادی دارد البته ابتدا باید زیرساخت سازمان استاندارد آماده شود و پس از آن سازمان استاندارد در سطح استانداردهای چه داخلی و چه جهانی به شبکه خدمات پس از فروش کمک نماید.

وی گفت : استانداردسازی و نظارت دقیق بر روند فعالیت نمایندگی های خدمات پس از فروش از مهمترین بخش هایی است که باید در صنعت خودرو مورد اهتمام و توجه جدی قرار گیرد و همچنان حلقه مفقوده ای در این بخش محسوب می شود.

 

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"