کد خبر: ۳۱۱۲۹۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۷ - ۲۵ خرداد ۱۳۹۴

ما به عنوان خودروساز تنها بدهکار مشتری هستیم

به گزارش خبر خودرو ، مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو گفت : ما به عنوان خودروساز بدهکار مشتری هستیم و بدهکار هیچ کس دیگری نیستیم.

به گزارش خبرنگار خبرخودرو ، هاشم یکه زارع در چهارمین نشست تخصصی صنعت خودرو اظهار داشت : مطمئن باشید ما به عنوان خودروساز نه بدهکار استاد دانشگاه هستیم و نه نماینده مجلس و نه هیچ فرد سیاسی ، بلکه تنها بدهکار مشتری هستیم اگر نماینده مجلس و یا استاد دانشگاه مشتری ما بود یا بیان گر نظر مشتری بود 100 درصد به او احترام می گذاریم اما چنانچه قرار باشد نسخه هایی در این جلسه برای صنعت خودرو پیچیده شود و ما به عنوان خودروساز بخواهیم این موارد را انجام دهیم همین یکی دو خودروسازی هم که داریم تنها جسدش باقی می ماند.

وی گفت : ما به عنوان خودروساز 100 درصد به این موضوع اعتقاد داریم که در بحث های خروجی محصولات با مشکل مواجهیم و قطعا این اتفاقی نیست که در طی یک تا دوسال رخ داده باشد و مربوط به یک پروسه حداقل 12 ساله است.

وی افزود : امروز در بسیاری از بخش های کشور مشکلاتی وجود دارد که گریبان گیر دولت شده و مشکل تنها کیفیت خودرویی مثل پراید نیست بلکه در بسیاری از محصولات و کالاها همان کیفیت پراید وجود دارد منتهی صنعت خودرو سیاسی و حمله می شوند و مطالبی گفته می شود در حالی که به نظر می رسد همه این مشکلات موجود به هم می آیند.

وی تصریح کرد : باید به طور علمی تر و اجرایی تر مسائل انجام و به آنها فکر شود و اگر احساسی به مسائل پرداخته شود قطعا درست نخواهد بود.

وی همچنین با اشاره به  انتقاد صورت گرفته نسبت به میزان بالای تعرفه واردات خودرو گفت : در کدام کشور امروز تعرفه واردات خودرو صفر است البته کشورهایی هستند  که تحت عنوان پیمان مشترک دور هم جمع شدند و تعرفه 5 تا 10 درصدی را برای واردات تعیین کردند اما در جاهایی که پیمان مشترک ندارند اغلب تعرفه واردات خودرو بالاست.

وی با انتقاد از اخبار منتشر شده در برخی سایت ها و مقایسه نادرست قیمت خودرو در ایران و اروپا افزود : اگر فلان سایت خبری اعلام می کند قیمت خودرو در اروپا این رقم است و قیمت خودرو در ایران گران تر است پیشنهاد می شود کمی صادق باشند و پرتقال را با پرتقال مقایسه کند این گونه نیست که قیمت خودرو قبل از شماره گذاری و عوارض و سایر موارد را در آلمان بگوییم قیمت خودرو و در ایران پس از ارزش افزوده و بیمه و غیره ، قیمت واقعی خودرو محسوب شود قطعا  این مقایسه اصلا درست و متناسب نیست.

وی با تاکید بر مقایسه درست صنعت خودرو ایران با سایر خودروسازان تصریح کرد : اگر همه دلسوز صنعت خودرو و به طور کلی  صنعت کشور هستیم باید دست در دست هم بدهیم و راهکاری را انتخاب کنیم که منجر به بهبود این صنعت شود .

مدیرعامل ایران خودرو در ادامه با اشاره با درست دانستن اشتغال به عنوان گزینه ای مهم در صنعت خودرو افزود : قطعا یکی از اهداف صنعت خودرو ایران حفظ اشتغال موجود است و این مساله واقعیتی غیر قابل انکار است زیرا اشتغالی که امروز در صنعت خودرو ایران است را نمی توان به راحتی از آن گذشت بنابراین بنده به عنوان ایران خودرو و دوستان به عنوان سایپا ، 100 درصد در مقابل نظرات درست و منطقی سر تعظیم فرود اورده و  گوش می دهیم و چنانچه هر گونه نقد و راهنمایی در جهت بهبود این صنعت ارائه شود و در راستای تخریب نباشد از سوی هر کارشناس و استاد دانشگاهی که ارائه شود مشتاقانه استقبال می نماییم.

یکه زارع افزود : در اینکه کیفیت خودروهای داخلی باید افزایش یابد 100 درصد درست است  وقتی خود من خودرویی از محصولات ایران خودرو را می بینم که در کنار جاده ای با مشکل مواجه شده است قطعا شرمنده می شوم و آیا این مشکلات حاصل اقدامات یک و یا دو سال اخیر در این صنعت است؟! این مشکلات حاصل پروسه ای است بنابراین به جای اینکه یکدیگر را بکوبیم  و راههایی را انجام دهیم که نتیجه نمی دهد به نظر من باید بسیار صادقانه و با روی باز همفکری نماییم تا نه تنها به این صنعت بلکه به همه مشکلات کشور در همه بخش ها و حوزه ها  کمک شود.

وی گفت : در صورتی که مشتری محصولی را از شرکت خودروسازی دریافت می کند نباید حداقل 6 ماه تا یک سال بعد با مشکل و ایراد کیفی مواجه شود و اگر دچار مشکل شود قطعا ناشی از ضعف شرکتهاست و ما به دنبال این هستیم که  این ضعف ها را  برطرف نماییم.

وی گفت : اینکه در این گونه نشست ها عنوان شود که قطعه سازان و خودروسازان باید محصولات با کیفیت تولید کنند قطعا همه بر این امر واقفند بلکه باید راهکارهای لازم برای رفع موانع ارائه شود.

 

 

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"