کد خبر: ۳۱۲۹۲۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۴ - ۰۵ تير ۱۳۹۴

بررسی موضوع انحصار در واردات خودرو در آخرین جلسه شورای رقابت

 

 

به گزارش خبر خودرو ، عضو ناظر شورای رقابت گفت : در آخرین جلسه شورای رقابت که با حضور معاون وزیر صنعت و معدن برگزار شد ، موضوع انحصاری بودن وارد خودرو مطرح گردید  به طوری که تعداد کثیری از اعضای شورای رقابت معتقد بودند که در شرایط کنونی واردات خودرو به ایران به صورت انحصاری است.

 

نادر قاضی پور در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو افزود : در این جلسه با توجه به دستورالعمل واردات خودرو ، اعضای شورای رقابت اعلام کردند که این دستورالعمل باعث ایجاد انحصار در بازار خودروهای وراداتی خواهد شد.

وی گفت : در صورت تصویب شورا مبنی بر انحصاری بودن واردات خودرو باید قیمت خودروهای وارداتی نیز توسط شورای رقابت  تعیین تکلیف شود.

وی اظهار داشت : البته اعضای شورای رقابت بر این نکته تاکید داشتند که برای اینکه انحصاری در واردات خودرو وجود نداشته باشد، باید مکانیزمی تعریف شود که کلیه افراد حقیقی و حقوقی بتوانند اقدام  به واردات خودرو  نمایند در غیر این صورت با توجه به دستورالعمل فعلی ، واردات خودرو انحصاری بوده و شورای رقابت حق دارد تا نسبت به قیمت گذاری در این بازار ورود کند.

این عضو ناظر شورای رقابت در ادامه با اشاره به انتقاد خودروسازان مبنی بر بلاتکلیفی در خصوص قیمت خودروها گفت : در حال حاضر قیمت خودروها مشخص است و همان قیمت های قبلی است زیرا شورای رقابت مخالف هر گونه افزایش قیمت خودرو است.

قاضی پور تصریح کرد : مرجع تعیین تکلیف قیمت خودرو همچنان شورای رقابت است و تاکنون این شورا با هیچ گونه افزایش قیمتی موافقت نکرده است.

وی با توجه به ارائه در خواست شورای رقابت به مجلس مبنی بر تعیین  تکلیف مرجع قیمت گذاری خودرو ، خاطر نشان کرد : اقدام ریاست شورای رقابت در خصوص دریافت استفساریه از مجلس در خصوص تعیین تکلیف مرجع رسیدگی به قیمت گذاری خودرو بدون مشورت با اعضاء و خودسرانه بوده است چرا که بر  اصل 44 قانون اساسی و همچنین نظر ریاست مجلس شورای اسلامی به این امر تاکید دارد که در شرایط فعلی بازار خودرو، قیمت گذاری خودرو باید توسط شورای رقابت تعیین تکلیف شود.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"