کد خبر: ۳۱۳۶۶۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۸ - ۰۸ تير ۱۳۹۴
به گزارش خبرخودرو، رئیس نظارت بر بیمه های خودرو بیمه مرکزی در خصوص الحاقیه بیمه شخص ثالت در سال جاری اظهار داشت: الحاقیه های بیمه شخص ثالت هم زمان با افزایش نرخ دیه از جانب قوه محترم قضاییه از 150 میلیون در ماه های غیر حرام به 165 میلیون تومان و از 200 میلیون به 220 میلیون تومان در ماه های حرام افزایش یافته است.

شرایط واگذاری تخفیفات بیمه شخص ثالث به خریداران خودرو

به گزارش خبرخودرو، رئیس نظارت بر بیمه های خودرو بیمه مرکزی در خصوص الحاقیه بیمه شخص ثالت در سال جاری اظهار داشت: الحاقیه های بیمه شخص ثالت هم زمان با افزایش نرخ دیه از جانب قوه محترم قضاییه از 150 میلیون در ماه های غیر حرام به 165 میلیون تومان و از 200 میلیون به 220 میلیون تومان در ماه های حرام افزایش یافته است.

علی رشیدی در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو ضمن بیان اینکه بیمه مرکزی با توجه به افزایش 10 درصدی دیه اقدام به ارائه نرخ های جدید به شرکت های بیمه نموده است تصریح کرد:  رقم افزایش نرخ در تعرفه های بیمه به نسبت سال گذشته بسیار ناچیز بوده است و این تغییرات نیز هر سال نظر به افزایش و تغییراتی که در نرخ دیه اعمال می شود صورت می گیرد.  بدیهی است پیرو تغییراتی که در تعهدات بیمه نامه ها داده می شود بیمه گذاران می بایست با مراجعه به شرکت های بیمه الحاقیه های مربوط را دریافت نمایند.

وی همچنین در رابطه با تخفیفات بیمه شخص ثالت خاطر نشان کرد: آنچه که در خصوص تخفیفات قانونی است تخفیفات عدم خسارت است. تخفیفات زمانی به بیمه گذار تعلق خواهد گرفت که دومین دوره اعتبار بیمه نامه خود را نیز بدون اینکه خسارتی از شرکت های بیمه دریافت کرده باشد سپری نماید به این صورت که در سال دوم 10 درصد، سال سوم 15 درصد، سال چهارم 20 درصد و به این ترتیب تا پایان سال نهم در حدود 70 درصد به بیمه گذاری که 9 سال سابقه عدم خسارت داشته باشد تخفیف عدم خسارت داده می شود.

وی افزود: در صورت خرید فروش خودرو نیز به بیمه گذار این فرصت داده می شود تا تخفیفات را به شخص دیگری واگذار نموده و یا برای خود حفظ نماید.

رئیس نظارت بر بیمه های خودرو در خصوص شرایط عدم واگذاری تخفیفات بیمه به خریدار تشریح کرد: حفظ بیمه نامه برای شخص فروشنده به این صورت است که در زمان انتقال خودرو با مراجعه به شرکت های بیمه الحاقیه ای مبنی بر خارج کردن تخفیفات از بیمه نامه صادر می شود و به این ترتیب تخفیفات از بیمه نامه مورد نظر حذف می گردد. در چنین شرایطی فرد با خرید اتومبیل مجددا با مراجعه به شرکت های بیمه طی الحاقیه ای با مضمون انتقال تخفیفات بر خودرو جدید امکان حفظ تخفیفات خود را خواهد داشت. خریدار نیز با بیمه نامه جدید به عنوان کاربر جدید صنعت بیمه به شمار می رود.

وی از  آیین نامه های اخیر بیمه مرکزی خبر داد و افزود: طی بخشنامه های ابلاغ شده فعلی اگر بیمه گذاران بیمه شخص ثالث متقاضی افزایش تعهدات بیمه نامه خود اعم از تعهدات جانی و مالی باشند با مراجعه به شرکت های بیمه قادر به افزایش تعهدات بیمه نامه خود خواهند بود.

وی افزود: در صورت خسارت های جانی و بروز حادثه در ابتدا لزوما باید به دادگاه مراجعه شود و با حکم قضایی دیه از سوی شرکت های بیمه تعیین می گردد. در اغلب موارد نیز میزان خسارت وارده از دیه دریافتی بیشتر است. حال اگر بیمه گذار تعهدات بیمه ای خود را افزایش دهد از حمایت بهتری برخوردار خواهد شد.

وی همچنین گفت: در رابطه با خسارت های مالی نیز تعهدات تعریف شده کنونی 5 میلیون 500 هزار تومان در بیمه نامه درج شده است و بدیهی است با توجه به نرخ بالای هزینه های تعمیرات، دستمزدها و قطعات این مبلغ نمی تواند خسارت های وارد شده به بیمه گذاران را به نحو مطلوبی پوشش دهد که این مسئله در خصوص خودروهای خارجی زیان دیده بسیار محسوس است لذا برای پوشش دادن این ریسک هم افراد می توانند با طرح تقاضای افزایش تعهدات از خدمات شرکت های بیمه به نحو موثری بهره مند گردند.   

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"