کد خبر: ۳۱۳۷۰۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۸ - ۰۸ تير ۱۳۹۴
به گزارش خبر خودرو ، رئیس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان با اشاره به برخی کاستی ها و عقب ماندگی های موجود در حوزه حمایت از حقوق مصرف کنندگان خودرو گفت : هر چند مشکلات زیادی در حوزه خدمات پس از فروش وجود دارد اما امروز اولویت مصرف کننده داخلی قیمت خودرو است که متاسفانه تاکنون نتوانسته ایم در این راستا به جایگاه مناسبی دست یابیم.

خدمات پس از فروش بسیار ضعیف خودروهای داخلی و وارداتی در ایران

به گزارش خبر خودرو ، رئیس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان با اشاره به برخی کاستی ها و عقب ماندگی های  موجود در حوزه حمایت از حقوق مصرف کنندگان خودرو گفت : هر چند  مشکلات زیادی در حوزه خدمات پس از فروش وجود دارد اما امروز اولویت مصرف کننده داخلی قیمت خودرو است که متاسفانه  تاکنون نتوانسته ایم در این راستا به جایگاه مناسبی دست یابیم.

سید محمد جعفری در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو افزود : اینکه موضوع قیمت مطرح می شود به معنای این نیست که در سایر بخش ها مشکلی وجود ندارد اما امروز اولویت مصرف کننده قیمت خودرو است و پس از آن باید به سایر نیازهای مصرف کنندگان ورود نموده و آنها را مورد بررسی و ارزیابی قرار داد.

وی تصریح کرد : البته امروز خدمات پس از فروش از دیگر نیازهای ضروری مصرف کنندگان است به طوری که در حال حاضر مشکلات زیادی در این حوزه به لحاظ تامین قطعات وجود دارد و باید خودروها مدت زیادی در تعمیرگاه باقی بماند تا قطعه آن تامین شود. اینها همگی از مباحثی است که مصرف کننده ایرانی با آن درگیر است و مغایر با اصول و قوانین حمایت از حقوق مصرف کنندگان است.

وی با اشاره به وضعیت  خدمات پس از فروش خودروسازان به لحاظ کمی و کیفی اظهار داشت : متاسفانه  امروز همه به این مساله اذعان دارند که وضعیت خدمات پس از فروش خودروهای داخلی و وارداتی در ایران بسیار ضعیف و نا مطلوب است.

وی گفت : چنانچه قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان خودرو مورد مطالعه قرار گیرد کاملا مشخص می شود  که تا چه میزان با اصولی که خودمان در مجلس مصوب نموده ایم در حوزه خدمات پس از فروش عقب بوده و فاصله داریم.

وی با اشاره به تاثیر تحریم ها بر جریان خدمات پس از فروش خودروها و افزایش مشکلات اقتصادی در این بخش افزود : البته تحریم ها مشکلات زیادی را برای کشور ایجاد کرده اما نباید ابزاری شود برای اینکه شرکتها در بسیاری از وظایفشان کوتاهی کنند.

رئیس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان بیشترین شکایات صورت گرفته در خصوص خدمات پس از فروش خودروها را عدم تامین قطعات مورد نیاز از سوی خودروساز و یا واردکننده اعلام کرد و اظهار داشت :  متاسفانه امروز برخی مصرف کنندگان برای تامین برخی از قطعات اصلی باید تا 2 ماه معطل شود تا از شرکت واردکننده و یا کشور مرجع این قطعه وارد شود در حالی که طبق قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان خودرو خودروساز یا نمایندگی مجاز باید 48 ساعته خودرو را در اختیار مصرف کننده قرار دهد که عمدتا این کار صورت نمی گیرد  و شرکتها معتقدند که با توجه به اینکه آنها در حال ضرر و زیان هستند مقصر نبوده و تحریم مانع این کار شده است از این رو به قوانین تمکین نمی کند که قطعا این مساله نیز مغایر با حقوق مصرف کنندگان است.

جعفری تصریح کرد : متاسفانه امروز مصرف کننده داخلی به میزانی تحت فشار قرار گرفته و مسائل و مشکلات مختلفی بر آن وارد شده که دیگر به کاستی ها در این بخش عادت کرده است در واقع مشتری را به تب گرفتند تا به مرگ راضی شود.

وی گفت : البته امروز مشتریان با توجه به مشکلاتی در این حوزه خدمات پس از فروش وجود دارد حاضرند دو برابر هزینه خدمات را پرداخت نمایند اما خودرویشان تعمیر شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"