کد خبر: ۳۱۳۸۷۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۴ - ۰۹ تير ۱۳۹۴
به گزارش خبرخودرو ، عضو انجمن قطعه سازان خودرو کشور گفت: در طراحی و تولید قطعات داخلی خودرو شامل رودری ها ، داشبورد ، طاقچه عقب و قطعات ایزولاسیون خودرو فعالیت می کنیم.

افزایش انتظارات مردم از قطعه سازان و خودرو سازان عاملی برای به روزرسانی دانش است

به گزارش خبرخودرو ، عضو انجمن قطعه سازان خودرو کشور گفت: در طراحی و تولید قطعات داخلی خودرو شامل رودری ها ، داشبورد ، طاقچه عقب و قطعات ایزولاسیون خودرو فعالیت می کنیم.

رضا رضایی افزود: 4 هزار نفر در گروه تولیدی ما مشغول به فعالیت هستند که فقط در همین واحد 900 نفر مشغول به کارند.

وی با بیان اینکه این واحد از دانش و فناوری روز دنیا برخوردار است ، گفت: این شرکت جزو تأمین کنندگان اصلی زنجیره رنو و پژو است و اگر مشکلات تحریم حل شود راحت می توانیم با رنو و پژو در طراحی قطعات به صورت پلتفرمی همکاری کنیم.

رضایی گفت : حدود 80 درصد از قطعات داخل خودرو مورد نیاز کشور را تولید می کنیم که این میزان تا 100 درصد تامین نیاز داخل قابل انجام است.

وی، علت ماندگاری گروه خود را بکارگیری تفکر مهندسی در همه فرآیندها، اعمال مدیریت در سطح بالای جهانی و تعریف و اجرایی کردن مدیریت هزینه ، مدیریت انرژی و مدیریت افزایش بهره وری دانست که موجب شده این گروه همپای شرکت های روز دنیا در شرایط رقابتی حرکت کند.

رضایی گفت: کیفیت قطعات ما 100 درصد با استانداردهای بین المللی مطابقت دارد و از دو سال قبل که جزو زنجیره اصلی پژو قرار گرفتیم می توانیم علاوه بر طراحی، در کنار آنها تولید و نیاز آنها را در برخی بازارها تامین کنیم.

وی افزود: دانش و تا حدودی ماشین آلات و تجهیزات ما به روز است و قادریم ضمن تأمین نیازهای مشتریان داخلی در صادرات هم گام های مهمی برداریم همچنان که هم اکنون قطعات نیمه ساخته به روسیه و محصولاتی را به مالزی و ترکیه صادر می کنیم.

رضایی گفت: یکی دیگر از عوامل سر پا ماندن ما تلاش واحدهای تحقیق و توسعه ما برای ساخت داخل کردن مواد اولیه مورد نیاز است طوری که توانستیم 95 درصد از مواد اولیه مورد نیاز را ساخت داخل کنیم.

وی با بیان اینکه در دانش فنی مشکلی نداریم افزود: مشتریان مانند خودروسازان با مشکلاتی مواجهند ضمن این که عوارض ناشی از نوسانات چند سال اخیر نرخ ارز و مشکل حمل و نقل پول، بهره بانکی و بیمه از مشکلاتی است که تولید ما را تحت تأثیر قرار داده است.

این قطعه ساز خودرو، بالارفتن انتظارات مردم از قطعه سازان و خودرو سازان را عاملی برای به روز کردن دانش دانست و گفت: به جرأت می گویم قطعات تولیدی ما استاندارد بین المللی دارد و اعلام می کنم که اگر قطعات ما که به دست مشتری می رسد در هر کجا مشکل داشت می توانند با دفتر تماس بگیرند که می دانم مشکلی نیست ضمن این که محصولات ما ضمانت دارد و در دوره عمر خودرو، قطعات ما ماندگاری دارد.

رضایی افزرود: سال گذشته بیش از 600 میلیارد تومان فروش داشتیم که فکر می کنم امسال با 30 درصد افزایش به حدود 800 میلیارد تومان فروش برسیم.

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"