کد خبر: ۳۱۴۲۳۹
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۳ - ۱۱ تير ۱۳۹۴

تسنیم: مردم می توانند برای اعلام مغایرت های بانکی خود از طریق سیستم امداد شتاب بانک مرکزی اقدام کنند چراکه این سیستم با هدف خدمت رسانی به مشتریان بانک های عضو شبکه شتاب و تسهیل در فرایند پیگیری رفع مغایرت‌های این شبکه راه اندازی شده است.

اما قبل از ثبت هر گونه پیگیری مغایرت لازم است که به موارد زیر توجه شود:

1- این سیستم تنها قادر به پاسخگویی به مغایرت‌های شبکه شتاب و شاپرک می باشد. لذا جهت پیگیری مغایرت‌های غیر شتابی که صادر کننده کارت و دارنده پایانه ( خود پرداز، درگاه پرداخت اینترنتی ، تلفنبانک ، اینترنت بانک ...) یکسان هستند ، با شماره سیستم پشتیبانی بانک مربوطه تماس بگیرید و یا به یکی از شعب همان بانک مراجعه نمایید.

توضیح 1:
انتقال کارت به کارت در صورتیکه که کارت مبدا و یا مقصد متعلق به بانک دیگری باشد ، شتابی محسوب شده و از این قاعده مثتثنی است.

توضیح 2 :
در حال حاضر کلیه تراکنش‌هایی که از طریق پایانه های فروشگاهی (POS) صورت میگیرند ، تراکنش شتابی محسوب میگردند.

2-معمولا در صورت بروز مغایرت در سیستم شتاب، مبلغ کسر شده  طی دو روز کاری (بدون احتساب تعطیلات)، به  طور خودکار به حساب کارت مبدا باز گردانده می شود. لذا پیش از ثبت مغایرت، مطمئن شوید که حتما دو روز کاری از تاریخ انجام تراکنش سپری شده است.

3-این سیستم تنها پاسخگوی دارندگان کارت میباشد . فروشگاههای دارنده POS ، برای پیگیری مغایرتهای حسابی خود میبایست با امداد شاپرک تماس بگیرند.

برای ثبت مغایرت‌های بانکی از طریق سامانه الکترونیکی مردم می توانند به آدرس "http://emdadshetab.cbi.ir/emdad/" مراجعه و نسبت به ثبت مغایرت خود اقدام کنند.

همچنین برای ثبت و یا پیگیری مغایرت خود، می توانید با شماره تلفن 29911 نیز تماس حاصل نمایید. اطلاعات سامانه اینترنتی و سامانه تلفنی 29911 مشترک بوده و میتوان کد پیگیری ارائه شده در یک سیستم را در سیستم دیگر نیز پیگیری نمود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"